طبق گزارش فروش تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸، هرچند آمار فروش کلی تلفن همراه ۲ درصد کاهش داشته است، اما گوشی‌هایی با ارزش ۴۰۰ دلار و افزایش محبوبیت پیدا کرده‌اند.

تمایل کاربران به خرید تلفن‌های هوشمند بالارده و پرچمدار افزایش یافته استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارش جدید Counterpoint Research بازار فروش تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ حدود ۲ درصد کاهش داشته است. اما طبق همین گزارش فروش تلفن‌های هوشمند بالارده در واقع با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

در طی سال ۲۰۱۸ فروش تلفن‌های هوشمند با ارزش ۴۰۰ دلار یا بیشتر، ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده که رقم درخور توجهی است. این رشد در درجه اول توسط سامسونگ و اپل صورت گرفته که به طور کلی ۷۳ درصد از این بازار (تلفن‌های هوشمند ۴۰۰ دلار به بالا) را در اختیار داشتند. از طرفی شرکت هوآوی که در گذشته بیشتر تلفن‌های ارزان قیمت تولید می‌کرد، در سال گذشته با پرچم‌داران P20 و Mate 20 وارد این بازار شد و نسبت به سال ۲۰۱۷ به رشد ۹۷ درصدی به این بخش رسید. همچنین سهم هوآوی در بازار تلفن‌های ۴۰۰ دلاری یا بیشتر به ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

اگر بخواهیم این بخش فروش را به قسمت‌های کوچکتری تقسیم کنیم، بالاترین آمار به گوشی‌های ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلاری تعلق می‌گیرد. در این قسمت نیز اپل پیشگام است، اما بیشترین رشد نسبت به سال ۲۰۱۷ برای مدل‌های شرکت وان پلاس است، وان پلاس بخش اعظمی از این رشد را مدیون بازاریابی خوب خود در کشور هند است، همچنین همکاری وان‌پلاس و T-Mobile در آمریکا نیز به این رشد کمک کرده است.

تمایل کاربران به خرید تلفن‌های هوشمند بالارده و پرچمدار افزایش یافته است

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، فروش گوشی‌های هوشمند زیر ۲۰۰ دلار با کاهش نزدیک به ۱۰ درصد همراه بوده است، اصلی‌ترین دلیل این امر کاهش تولید تلفن‌هایی با این قیمت است، در میان شرکت‌های بزرگ شاید تنها شیائومی باشد که بتواند چند مدل محدود زیر ۲۰۰ دلار به بازار عرضه کند. مدل‌های ۲۰۰ تا ۳۹۹ دلاری نیز تنها ۱ درصد رشد داشته اند در صورتی که همانطور که گفته شد بازار گوشی‌های میان رده و بالا رده با قیمت بیش از ۴۰۰ دلار با ۱۸ درصد رشد همراه بوده است.

در بخش گوشی‌های بیش از ۸۰۰ دلار نیز اپل سردمدار است. اپل ۸۰ درصد فروش این بخش را در اختیار دارد و تنها ۲۰ درصد به دیگر شرکت‌ها اختصاص پیدا می‌کند. سهم سامسونگ و هوآوی در این قیمت مشخص نیست، اما واضح است که با آمدن گوشی‌های بالارده و گران قیمت، این بخش با رشد مواجه شده است.

در تصویر زیر درصد سهم بازار گوشی‌های ۸۰۰ دلار به بالا در مقایسه با کل فروش تلفن‌های هوشمند نشان داده شده است. همانطور که می‌بینید در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ این سود تنها ۸ درصد بود، اما در ادامه در تمام فصول به غیر از بهار سال ۲۰۱۸، این بخش با رشد همراه بود و در نهایت در پایان سال ۲۰۱۸ زمانی که اپل از مدل‌های جدید خود رونمایی کرد، این سهم به ۴۸ درصد رسید. طبق نتایج این گزارش مردم حاضراند پول زیادی برای خرید تلفن‌های هوشمند صرف کنند از طرفی مایل به تعوض سریع تلفن‌های خود نیستند و مایل‌اند چند سالی با تلفن هوشمند خود کار کنند.

تمایل کاربران به خرید تلفن‌های هوشمند بالارده و پرچمدار افزایش یافته است

 


بیشتر بخوانید: اطلاعاتی جدید از فیس‌لیفت کادیلاک XT5 در چین فاش شد +تصاویر


انتهای پیام/

افزایش فروش گوشی‌های پرچمدار

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار