معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: نباید صرفا به دنبال تربیت نیرو‌های متخصص باشیم، بلکه تربیت معلم و گزینش درست نیز اهمیتی بسیار دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت:به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در بیستمین جشنواره ابن سینا که امروز در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: آموزش عالی در کشور ما سابقه‌ای طولانی دارد، نهاد‌های آموزشی به‌خصوص آموزش پزشکی از نقاط روشن تاریخ آموزش عالی در کشور ما محسوب می‌شود، مانند دانشگاه جندی شاپور که حکم‌های بزرگی در تاریخ پزشکی ما تربیت کرد، حتی از زمانی که پزشکی مدرن وارد کشور شد نیز در دانشگاه دارالفنون فعال بودند تا زمانی که همان تیم و مجموعه به دانشگاه تهران انتقال پیدا کردند و پس از طی سالیان دراز شکل امروزی دانشکده‌ علوم پزشکی تهران را به خود گرفت.

وی ادامه داد این دانشگاه که یکی از مهم‌ترین نهاد‌های پزشکی حال حاضر کشور است تعداد زیادی از استعداد‌های کشور را در خود جا داده که امیدواریم به خوبی آن‌ها را تربیت کند.

حدود ۹۰ مراکز غیردولتی آموزش پزشکی داریم

لاریجانی گفت: بعد از انقلاب اسلامی رشد نسبتا تندی در همه زمینه‌های پزشکی داشتیم به طوری که تعداد پزشکان عمومی ۷ برابر و پزشکان تخصصی محدود ۷۰ برابر شد، در حال حاضر حدود ۶۶ دانشکده برای تدریس علوم پزشکی داریم تعداد مراکز تدریس در زمینه phd حدود ۲۶ برابر شده و تعداد و حدود ۹۰ مراکز غیردولتی آموزش پزشکی داریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶۰ هزار دانشجو در حوزه‌های پزشکی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: توسعه سلامت نه تنها در کشور ما بلکه در همه جهان نیازمند آموزش و تامین نیرو‌های سلامت است، نباید صرفا به دنبال تربیت نیرو‌های متخصص باشیم، بلکه تربیت معلم و گزینش درست نیز اهمیتی بسیار دارد.

لزوم بکارگیری ظرفیت‌ها با توجه به نیاز‌های بومی

معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: باید در بحث آموزش با توجه به نیاز‌های بومی به کارگیری ظرفیت‌ها بپردازیم و از امکانات نوین برای بهبود آموزش‌ها استفاده کنیم. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها در سطح دنیا به صورت مجازی برگزار می‌شو،د باید به دنبال آن باشیم تا با تحولات جهانی انطباق داشته باشیم و ارتباط بین المللی خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: راه دستیابی به تحولات نام برده شده استفاده از سیستم‌های تحولی است که پیش از این طراحی شده است. باید مسیر بین المللی سازی را دنبال کنیم و از ظرفیت‌های کشورمان برای توسعه و ارزیابی نحوه آموزش استفاده کنیم، تحول آموزش پزشکی با توجه به تحولات این چهار به سرعت بسیار بالایی دارند پس باید با دیدگاه‌های مختلف مسیر تحول را بررسی کنیم تا با همین سرعت پیشروی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.