با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت استان آذربایجان شرقی، اعضای باند قاچاق اموال تاریخی- فرهنگی دستگیر و تعداد ۱۰۹ قطعه شی تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد و پیش از اسلام کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط اشیای تاریخی هزاره اول قبل از میلاد و پیش از اسلامبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار رحمت الهی فرمانده یگان حفاظت اظهار کرد: یگان حفاظت استان آذربایجان شرقی در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به محض کسب خبر واصله از دوستداران میراث فرهنگی، مبنی بر خرید و فروش قریب الوقوع اشیای تاریخی در شهرستان مراغه، با انجام تحقیقات گسترده، ضمن بررسی و احراز صحت خبر نسبت به شناسایی محل اختفای افراد مرتبط اقدام کردند.

فرمانده یگان حفاظت افزود: در این راستا با هماهنگی عوامل انتظامی و اخذ مجوز‌های قضایی، طی عملیاتی غافلگیرانه، ۴ نفر اعضای باند قاچاق اشیای تاریخی دستگیر و تعداد ۴۳۶ قلم شی قدیمی از ایشان کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: نظر به کارشناسی‌های صورت پذیرفته، قدمت ۱۰۹ قلم اشیای مکشوفه دوره هزاره اول قبل از میلاد و پیش از اسلام تخمین زده شد و متهمان دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان تحویل داده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار