استاندار یزد گفت: یکی از ضعف های تاریخ فرهنگ سیاسی، ضعف گفت و گو است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ خامسی، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد در نخستین نشست گفتگو‌ی اجتماعی محور استان یزد گفت: این نشست در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در ۴۰ نشست با جامعه هدف مختلف برگزار شود.

خامسی افزود: در استان گفتگو‌های اجتماع محور داریم که بیشتر بین کارگران و دولت است و همچون ساختاری که در کارگری ایجاد شده هنوز به شکل نهادینه‌ای شکل نگرفته و احساس شد گفتگو‌های دوجانبه بین دولت و نهاد‌های مردمی نیز شکل بگیرد و بین خود مردم نیز زمینه‌ی گفتگو فراهم شود.

وی ادامه داد: طرح گام یا همان گفت و گو‌های اجتماع محور برای تبادل نظر و گفت و گو در زمینه شکل دهی فرامین استانی و ملی و موضوعات مختلف با هدف افزایش کارایی و مشمولیت سیاست گذاری در حوزه‌های مختلف است.

طالبی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: یکی از ضعف‌های ما در تاریخ فرهنگ سیاسی کشور ریشه در فرهنگ سیاسی چند صد ساله ما دارد، ضعف گفت و گو است.

طالبی بیان کرد: شکاف‌های زیادی را در سطح جامعه داریم که بعضی از این شکاف‌ها عامل پویایی جامعه است و وقتی فضایی برای گفتگو‌ وجود نداشته باشد این شکاف‌ها آسیب‌هایی را به جامعه وارد می‌کند.

وی افزود: عدم توانایی در کنترل اختلافات به ضعف مبانی گفتگو در جامعه و عدم تربیت خانوادگی و‌ تربیت در سطوح مختلف آموزشی بر می‌گردد که افرادی را با مشخصه‌های گفتگو تربیت کنیم تا وقتی در جامعه قرار می‌گیرند توانایی گفتگو را داشته باشند.

استاندار یزد تصریح کرد: همیشه عادت داریم که از صحبت‌های یک طرفه پرهیز کنیم و بیشتر شنونده باشیم و این را باید به یک مطالبه‌ی اجتماعی تبدیل کنیم.

طالبی بیان کرد: به عنوان یکی از طرح‌هایی که برای نزدیکی هرچه بیشتر سلایق سیاسی و اجتماعی به هم می‌توان قرار داد همین طرح‌های گفتگو‌ محور است که موضوعات اولویت بندی شده را در دستور‌ کار قرار دهیم تا به لحاظ اجتماعی و سیاسی بتوانیم یک خروجی مفیدی را بدست آوریم.

انتهای پیام/ص

ضعف گفت و گو، یکی از ضعف های تاریخ فرهنگ سیاسی است

برچسب ها: دهه فجر ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.