استاندار یزد گفت: مردم دولت را در تأمین آب و مقابله با چالش کم آبی یاری کنند.

تامین آب شرب اولویت مسئولان استان است/ افزایش سهمیه آب انتقالی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمد علی طالبی استانداریزد در نشست با اصحابه رسانه استان گفت: تامین آب شرب اولویت مسئولان استان است که در مدیریت مصرف و فرهنگسازی در شرب و بهداشت باید اقداماتی انجام شود و در بخش کشاورزی و صنایع پرآبخواه نیز ملزم به ارائه برنامه برای کاهش مصرف و صرفه جویی هستند.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که شده سهمیه آب انتقالی از ۵۴ میلیون مترمکعب به ۶۳ میلیون مترمکعب افزایش یافته است و با این حساب تابستان پیش رو نسبت به تابستان قبل مشکل کمتری را داریم.

طالبی  با اشاره به موضوع حکمرانی خوب که به عنوان رویکرد وی در مدیریت استان یزد گفت: این موضوع چهارچوب مشترکی برای حرکت همه ما در راستای تامین منافع مردم و تعامل هرچه بیشتر دولت، بخش خصوصی و مردم بوده و شاخص‌هایی که برای بحث حکمرانی خوب مطرح شده، بحث مشارکت به معنای فراهم شدن زمینه حضور هرچه بیشتر همه مردم در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. 

استاندار تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری، قانون‌مداری، ارتقای کارآمدی نظام و بحث شفافیت از دیگر شاخص‌های حکمرانی خوب است که در بحث شفافیت با کمک رسانه‌ها می‌توانیم فضایی را فراهم کنیم که مسائل را خیلی شفاف و بدون پیچیدگی‌هایی که بعضا فساد‌هایی به دنبال دارد دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بدترین شرایط استان یزد پس از انقلاب عهده‌دار مدیریت استان یزد شده گفت: برای مدیریت استان یزد در شرایط امروز کشور در بین ۱۴ استاندار یزد، بدترین وضعیت را الان داریم، منتها اتکای ما به مردم، رسانه‌ها و سرمایه‌های اجتماعی است که در جامعه وجود دارد و ما به دنبال آن هستیم که همه این سرمایه‌ها را در خدمت به استان به کار گیریم و بدون ملاحظه سیاسی و عقیدتی و فکری توانمان را بر این بگذاریم که هر کسی دغدغه رفع مشکل مردم را دارد بتواند فعالیت کند.

طالبی همچنین به مشکلات زیست محیطی استان اشاره کرد و افزود: در بحث محیط زیست برنامه‌هایی تدوین شده که به زودی به عنوان سیاسیت کلی ما ابلاغ می‌شود و صنایعی که مسائل زیست محیطی را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت شهرداری یزد تصریح کرد: وزارت کشور در بحث شهردار یزد کاملا به وظایف خود عمل کرده و در حال حاظر شورای اسلامی شهر می‌خواهد از حداکثر ظرفیت موجود استفاده کند به همین دلیل بحث شهردار یزد همچنان بلاتکلیف مانده و ما با احترام به نظر شورای شهر نسبت به این مسائل بی تفاوت نیستیم و هرچه زودتر این موضوع را نیز حل می‌کنیم.


انتهای پیام/ ی

افزایش سهمیه آب انتقالی از ۵۴ میلیون مترمکعب به ۶۳ میلیون مترمکعب

برچسب ها: کم آبی ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.