رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: با رایزنی‌های انجام شده توسط اتاق یاسوج زمینه‌های ارتباط و همکاری مشترک بین دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد و مراکز علمی اسلواکی برقرار می‌شود.

دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد با مراکز علمی اسلواکی مرتبط می شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: ایجاد ارتباط دانشگاه‌های استان و مراکز علمی دنیا یکی از دغدغه اتاق بازرگانی یاسوج است و به همین منظور نشست مشترک دانشگاهی در ایران با اسلواکی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اردیبهشت ماه سال آینده نشست مشترک برگزار می‌شود، افزود: به منظور انتقال تکنولوژی جامعه دانشجویی و محیط کسب و کار نیازمند ایجاد این قبیل ارتباطات است و ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان باید احصا شود.

کیانی پور بیان کرد: اتاق یاسوج در زمینه تعامل با دانشگاه توجه ویژه دارد و اساس کار‌های خوب و پایه باید از دانشگاه آغاز شود.

وی عنوان کرد: طبق تفاهم نامه با دانشگاه یاسوج اتاق بازرگانی موظف است که بستر لازم برای انجام فرصت‌های مطالعاتی و بازدید‌های علمی برای دانشجویان و اساتید و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها در داخل و خارج کشور را فراهم کند.

کیانی پور با اشاره به اینکه اسلواکی در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوست و هم اکنون ۵.۶ میلیون نفر جمعیت دارد، ابراز داشت: این کشور صنعتی دارای ۱۰۲ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و یکی از کشور‌های ثروتمند اروپا است.

وی با اشاره به اینکه اسلواکی دروازه اروپای غربی و هم مرز با بسیاری از کشور‌های تاثیرگذار است، تصریح کرد: این کشور با دارا بودن ۲۰ دانشگاه عمومی و ۱۰ دانشگاه خصوصی جایگاه خوبی در حوزه پزشکی و مهندسی دارد و با تولید یک میلیون و ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو قطب خودروسازی اروپا است.

رئیس اتاق معین اسلواکی در ایران اظهار داشت: قیمت‌ها در اسلواکی ارزان‌تر از بسیاری از کشور‌های دیگر اروپا بوده و این کشور قطب کشاورزی اروپا نیز هست.

کیانی پور افزود: سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، تکنولوژی و نگاه علمی آن‌ها به مساله تولید در این کشور بسیار بالاست و به همین دلیل فرصت پیش رو شرایط مناسبی را برای ارتباط استادان و دانشجویان استان با مراکز علمی اسلواکی فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: برقراری ارتباط میان ۲ طرف تنها شامل استان نخواهد بود و دیگر مراکز علمی کشور نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

کیانی پور عنوان کرد: همکاری در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در سطح کاربردی، آموختن تکنولوژی در زمینه تولید و فرآیند‌های مختلف کسب و کار و بکارگیری نیرو‌های علمی و آموزش دیده استان در واحد‌های تولیدی اسلواکی از دیگر اهداف اتاق بازرگانی یاسوج خواهد بود.

 انتهای پیام/غ

تبادل علمی با کشور های خارجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.