دولت امسال بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع برای برنامه اشتغال، فراگیر و روستایی اختصاص داده است .

 به گزارش خبرنگارگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه سیاست گذاری اشتغال کشور در نشست شورای اشتغال و برنامه ریزی استان در یاسوج گفت: رسته‌هایی که برای اشتغال سال گذشته مورد مطالعه قرار گرفت مبنای اصلی دولت در اشتغال زایی امسال برای استان‌های مختلف است.

علاء الدین ازوجی افزود:این رسته‌ها محدودیت منابع دولتی را مشخص و بر همان اساس برنامه‌ریزی‌های لازم برای اشتغال زایی صورت می‌گیرد براین اساس بنا داریم برای امسال سیاست گذاری‌های ملی را به سمت سرمایه‌گذاری محلی حرکت دهیم.

ازوجی اضافه کرد: مقرر شد چهار بانک یا موسسه ی عامل در فرایند تسهیلات به متقاضیان در مناطق روستایی و عشایر اقدام کنند و بانکها موظف شدند در این خصوص همکاری های لازم را انجام دهند.

وی گفت: به استناد جلسه مدیران عامل بانک ها با وزیر حداقل میزان پرداختی بانکها تا پایان اردیبهشت ماه امسال هزار و 100 میلیارد تومان است که از این میزان 20 میلیارد تومان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه سیاست گذاری اشتغال به کاهش نرخ بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت:دولت طرح هایی در سطح برنامه اشتغال فراگیر روستایی و حتی مداخلات دولت در بازار کار انجام داده است این در حالی است که بخش خصوصی از این طرح ها کمتر استقبال کرده اند.

علاء الدین ازوجی ادامه داد: به این منظور دولت در پی تفاهم نامه ای با اتاق های تعاون، بازرگانی و اصناف به عنوان نمایندگان بخش خصوصی برای پیشبرد برنامه اشتغال فراگیر روستایی و مداخلات اقتصادی جلساتی برگزار کرده است.

ازوجی افزود: در جلسه ای که صبح امروز با اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد قرار شد نمایندگان بخش خصوصی از برنامه های دولت در زمینه اشتغال روستایی و فراگیر استقبال کنند.

وی گفت: دولت در کنار برنامه اشتغال روستایی و عشایر در نظر دارد با قرار دادن منابع در اختیار نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران اشتغال روستایی و عشایر را یاری کند.

انتهای پیام/د

۷۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.