مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت:در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران،شاهد ساخت اولین پلاتوی تئاتر در استان هستیم که ساخت آن پیشرفتی ۵۰ درصدی داشته است.

 اولین پلاتوی تئاتر در استان ایلام ساخته می شودبه گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اظهار کرد:مجتمع تجاری و سینمایی در مساحت ۱۲ هزار متر در ۱۱ طبقه با کاربری مجتمع بزرگ تجاری، فرهنگی و سینمایی از سوی بخش خصوصی احداث شود. 

وی افزود: از ۱۰۰ کنسرت موسیقی که در این مدت اجرا شده است هیچ یک لغو و یا دچار مشکل نشده است و این مسئله غنای فرهنگی استان را به خوبی نشان می‌دهد.


خودآموز بیان کرد: ایلام دارای خرده فرهنگ‌های مختلف است و سعی کردیم از پتانسیل‌های هر کدام از شهرستان‌ها نهایت بهره را ببریم. ایجاد دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران و دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی سورناوا در دره شهر از این دست اقدامات است.


وی گفت:تا حد زیادی تلاش شد که از هنرمندانی که در عرصه ملی و بین المللی حضور دارند حمایت‌های ویژه‌ای شود. اعزام گروه‌های نمایشی و عکاسان از این قبیل است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد:در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران،شاهد ساخت اولین پلاتوی تئاتر در استان هستیم که ساخت آن پیشرفتی ۵۰ درصدی داشته است. احداث سالن‌های ۴ گانه سینما امید با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور وسازمان سینمایی با ظرفیت ۴۰۰ صندلی در حال پیگیری است، سینما قدس ایلام نیز در آینده نزدیک احیا می‌شود و مراحل ساخت آن نیز  آغاز شده است.


وی اظهار داشت: برای ساخت تالار مرکزی چندمنظوره فرهنگی هنری استان، سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان جذب شده و امسال نیز ۷ میلیارد ریال اعتبار دارد که در مراحل مقدماتی است و می‌بایست در سال آینده، تلاش جهت جذب اعتبار بیشتر برای آن صورت گیرد.


خود آموز در خصوص جذب نیرو در این اداره گفت:در راستای تقویت بنیه کارشناسی اداره کل، از ۱۰۲ سهمیه استخدامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور، ۶ سهمیه به ایلام رسید و در قالب آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی، جذب خواهند شد.

 

خودآموز گفت: در سند آمایش استان ایلام و در حوزه سرانه سرانه فرهنگی ۵۰ سانتی‌متر مربع به ازای هر نفر داریم که قرار است این سرانه به ۸۰ سانتی‌مترمربع برای هر نفر افزایش پیدا کند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بابیان اینکه اجرای صحنه‌ای گروه‌های تئاتر و موسیقی در تمام شهرستان‌های استان در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی یکی دیگر از برنامه‌های این ایام خواهد بود، افزود: نمایشگاه‌های تلفیقی در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود و همچنین در مرکز استان نیز یک نمایشگاهی از آثار برگزیده کشوری در حوزه‌های هنر‌های تجسمی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر هم اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین رویداد هنری کشور جشنواره فیلم فجر است و امسال در سالن سینما فرهنگ مجتمع فرهنگی ارشاد ایلام نزدیک به 42 اکران فیلم خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ۵ فیلم در بخش سیمرغ و پروانه‌ها را در رده سنی دانش‌آموزان به صورت رایگان اکران خواهیم کرد و همچنین قصد داریم کسانی که در مناطق حاشیه‌ای استان سکونت دارند را به تماشای این فیلم‌ها بیاوریم.

 

وی افزود: در بخش رقابت سینمای ایران ۹ فیلم اکران خواهد شد و از چهره‌های سینمایی استان هم دعوت کرده‌ایم که در اکران این فیلم‌ها در کنار مردم حضور داشته باشند.

 

انتهای پیام/ع

 ساخته اولین پلاتوی تئاتر در  استان ایلام 

برچسب ها: وزارت ارشاد ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.