به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر بخواهیم سه بازار هدف مهم تلفنهای هوشمند را نام ببریم که حضور موثر در آن میتواند سرنوشت یک شرکت را تغییر دهد، به طور قطع هند یکی از آن بازارهای هدف خواهد بود. هند بیش از یک میلیارد و سیصد و سی میلیون جمعیت دارد، اگر یک چهارم از این جمعیت به تلفن هوشمند نیاز داشته باشند، یعنی یک بازار هدف با پتانسیل بالا با نام هند در جهان است که با بازازیابی موثر، میتواند فروش یک شرکت را متحول کند. از آن جایی که خود این کشور شرکت معتبری در حوزه تلفنها هوشمند ندارد، این امکان برای دیگر شرکتها حتی پررنگ خواهد بود. به خصوص برای تولیدکنندگان چینی که محصولات ارزانتری را به فروش میرسانند و این قیمت ارزان به نظر در هند طرفداران بیشتری دارد.
تنها در سال گذشته ۳۳۰ میلیون گوشی همراه به هند وارد شد که ۴۴ درصد آن را تلفنهای هوشمند تشکیل میدادند. شرکت شیائومی در حال حاضر با ۲ درصد بیشترین سهم را در بازار تلفنهای هوشمند هند دارد که ۴ درصد از رقیب خود یعنی سامسونگ پیش است. این در حالی است که شیائومی در سال ۲۰۱۷ تنها ۱۹ درصد در بازار هند سهم داشت و توانست در طول یک سال نزدیک به ۱۰ درصد سهم خود را افزایش دهد. از طرفی سامسونگ، ویوو، اپو و میکرومکس طی سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ هیچ تغییری در سهم بازار خود نداشتند.
این رکورد شیائومی بالاترین سهم ارسال تلفن هوشمند در تاریخ هند محسوب میشود که با پشتیبانی آنلاین و گسترش نمایندگیها در این کشور به دست آمده است. از این مقدار ۳۶ درصد سهم فروش آنلاین توسط سایتهای آمازون و فلیپکارت است.
کشور هند با ۴۳۰ میلیون کاربر، بزرگترین بازار تلفن همراه در جهان (بعد از چین) محسوب میشود. البته این بازار پتانسلهای زیادی برای تلفنهای همراه ساده دارد که حتی از تلفنهای هوشمند نیز بیشتر است. رشد مدلهای ساده از مدلهای هوشمند پیشی گرفته است، طبق آمار در دوسال گذشته به ترتیب ۱۱ و ۱۰ درصد مقدار رشد بازار گوشیهای ساده در هند بوده است.
در این بازار شرکت Jio با سهم ۳۸ درصدی خود در صدر ایستاده است. این شرکت که برای خود کشور هند است در مجموع بیشترین سهم را بازارتلفنهای همراه دارد. بعد از Jio، شرکت سامسونگ مجددا در رده دوم قرار دارد و البته نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش نزدیک به ۱۰ درصد را در بازار گوشیهای ساده تجربه کرده است. پس از آن شرکت هنگ کنگی آیتل نیز با ۸ درصد علاوه بر کاهش فروش در جایگاه سوم قار گرفته است. نوکیا اچامدی با رشد کمی همراه بوده و در سال ۲۰۱۸ توانسه سهم بازار خود را به ۷ درصد برساند. در نهایت نیز شرکت هندی لاوا دیده میشود که مانند نوکیا، ۷ درصد در بازار گوشیهای ساده در هند سهم دارد.
بیشتر بخوانید: اطلاعاتی جدید از فیسلیفت کادیلاک XT5 در چین فاش شد +تصاویر
انتهای پیام/