آیت اللّه مصباح یزدی خاطراتی زیبا در مورد ارزش وجودی انسان و اهمیت راهی که هر انسان در زندگی برمی‌گزیند به نقل از آیت‌اللّه وحید خراسانی بیان کردند.

ارزش انسان از دیدگاه آیت الله وحید خراسانی +فیمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌اللّه مصباح یزدی خاطراتی را از آیت‌ اللّه وحید خراسانی در باب ارزش وجودی انسان و ارزش والای راهی که هر بنده در زندگی برمی‌گزیند بیان کردند.

آیت مصباح یزدی به نقل از آیت‌اللّه وحید خراسانی گفتند:

" یک جمله‌ای یادم است از حضرت آیت اللّه وحید خراسانی، او  شب‌ها بعد از نماز مغرب و اعشاء در مسجدی واقع در بازار تهران منبر می‌رفتند. ما هم در آن وقت به آن مسجد می‌رفتیم در آن زمان حدود ۲۰ سال داشتم. آیت اللّه وحید خراسانی در آن زمان به بنده فرمودند: یک قانونی در این عالم وجود دارد که موجودات در راه یک موجود دیگری فدا می‌شوند.

به عنوان مثال آب، مواد غذایی و خاک فدا می‌شوند تا درخت رشد کند. کسی که در راه خدا و در راه دین شهید می‌شود. در راه همان چیزی که شهید شده ارزش همان را پیدا می‌کند. مگر آدمیزاد چقدر ارزش دارد؟؟ ارزش انسان همان دیه‌ای است که می‌دهند. وقتی انسان ارزش دین را پیدا می‌کند، در راه خدا و یارانش شهید می‌شود، ارزش والایی می‌یابد. "

در ادامه فیلمی از صحبت‌های آیت‌اللّه مصباح یزدی به نقل از آیت الله وحید خراسانی را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: یکی از برکات انقلاب اسلامی تحول علمی در ایران است


انتهای پیام/

انسان ارزش راهی را که در زندگی بر‌می‌گزیند، می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار