حمایت از توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی فارس/ پیگیری مشکلات کلان واحد های صنعتی در کارگروه ملی رفع موانع تولید/ضرورت ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه گذارسازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان فارس حمایت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در دیدار با معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به محدودیت منابع آبی در فارس و سابقه این استان به عنوان استان کشاورزی که وجود محدودیت در منابع آبی، این بخش را با تهدید مواجه کرده است، گفت: در شرایط کنونی راهبرد مناسب برای این استان توسعه بخش صنعتی است تا زمینه ساز جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال پایدار در استان باشد.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی در فارس یک ضرورت است، چون در این استان سرمایه‌گذاران و متقاضیانی هستند که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند.

رحیمی، بر حمایت مجموعه مدیریت ارشد استان از توسعه زیرساخت‌های صنعتی در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکید و تصریح کرد: ایجاد نواحی صنعتی در مناطق مستعد استان می‌تواند بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار و توسعه صنعتی فراهم کند و در این زمینه حمایت‌های لازم در استان انجام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های صنعتی در اولویت سیاست‌های کلان وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار دارد، گفت: با توجه به استقرار اغلب واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، امیدواریم در زمینه توسعه زیرساخت‌ها در استان حمایت‌های مناسبی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان انجام شود و دستگاه‌های مرتبط با زیرساخت‌ها از شهرک‌های صنعتی حمایت کنند.

محسن صالحی نیا با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از واحد‌های صنعتی در حوزه‌های تامین منابع مالی، سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی خط تولید، راه اندازی واحد‌های راکد و فعال کردن طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا گفت: در زمینه رفع مشکلات کلان واحد‌های صنعتی آماده پیگیری و رفع مشکلات این واحد‌ها در کارگروه ملی رفع موانع تولید تولید هستیم.

احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در این استان ۷۰ مصوبه ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی، ۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی عملیاتی و به مرحله واگذاری اراضی رسیده است.

وی بر توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی تاکید و تصریح کرد: آماده ایجاد نواحی صنعتی در مناطق مستعد استان که ظرفیت جذب سرمایه گذار دارند هستیم و در این زمینه علاوه بر اجرایی کردن ۹ مصوبه ایجاد نواحی صنعتی، از فرمانداران شهرستان‌های استان هم تقاضا کرده ایم چنانچه ظرفیت ایجاد نواحی صنعتی در شهرستان وجود دارد، اعلام نمایند تا نسبت به ایجاد نواحی جدید صنعتی اقدام کنیم.

فتوحی افزود: در این زمینه ایجاد تعدادی نواحی جدید صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/م

حمایت از توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار