در مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از شهرک صنعتی غیردولتی فراسان در استان فارس رونمایی و مجوز تاسیس این شهرک صنعتی اهدا شد.

رونمایی از شهرک صنعتی غیردولتی در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  در این مراسم تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین شرکت شهرک‌های صنعتی پارس دانشگاه صنعتی شیراز و مجموعه صنعتی فراسان استان فارس امضا شد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در آیین رونمایی از شهرک صنعتی غیردولتی فراسان، با بیان اینکه از حدود ۶۶ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال در کشور ۷۰ درصد این واحد‌ها در بیش از ۹۰۰ شهرک صنعتی در سراسر کشور استقرار دارند گفت: این واحد‌ها با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی از خدماتی که در این زمینه دولت ارائه داده است بهره‌مند هستند.

محسن صالحی‌نیا با اشاره به اعطای جواز تاسیس شهرک صنعتی غیر دولتی فراسان به توانمندی‌های سرمایه گذار این مجموعه صنعتی اشاره کرد و افزود: مجموعه صنعتی فراسان از سرآمد‌ترین مجموعه‌های صنعتی کشور و حتی منطقه محسوب می‌شود که در سطح جهان مطرح است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه الگوی مناسب مدیریتی و صنعتی و تولیدی که در مجموعه صنعتی فراسان است می‌تواند الگوی کارآمدی برای بخش صنعت محسوب می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم راه اندازی این شهرک صنعتی غیر دولتی بتواند در روند رو به رشد و توسعه این گروه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار نقش موثری داشته باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این مراسم با اشاره به انعقاد تفاهم نامه آموزشی پژوهشی مابین گروه صنعتی فراسان دانشگاه صنعتی شیراز و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش دانشگاهی در شرایط موجود کمک موثری به رشد و ارتقای بالندگی بخش صنعت می‌کند که امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه و با کارگیری ظرفیت‌های موجود طرفین بتوانیم به این اهداف دست یابیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس به ویژه در حوزه صنایع شیمیایی نفت گاز و پتروشیمی گفت: در این زمینه سازمان صنایع کوچک از رشد و ارتقای این صنایع در استان حمایت می‌کند و ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی برای توسعه این صنایع به کار خواهیم گرفت.

احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به صدور مجوز تاسیس ۶ شهرک صنعتی غیر دولتی در استان فارس گفت: از این تعداد ۲ شهرک صنعتی غیردولتی پروانه بهره برداری اخذ کردند و شهرک صنعتی فراسان نیز با توجه به وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در آن به زودی پروانه بهره برداری دریافت خواهد کرد.

وی افزود: از سرمایه گذاران برای ایجاد شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی حمایت می‌شود و مجوز‌های لازم توسط این شرکت صادر خواهد شد.

فتوحی، راه اندازی شهرک‌های صنعتی خصوصی را گامی موثر در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و گفت: شهرک‌های صنعتی غیر دولتی و خصوصی از مزایای شهرک‌های صنعتی دولتی بهره‌مند هستند.

محمدرضا ظهیر امامی مدیرعامل گروه صنعتی فراسان در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این گروه صنعتی دربخش‌های طراحی ساخت نصب و اجرای لوله‌های کامپوزیتی جی آر پی اشاره کرد و گفت: این مجموعه صنعتی یکی از مجموعه‌های شاخص جهان در زمینه تولید لوله‌های کامپوزیت‌ای است که توانسته است دانش فنی طراحی و ساخت کارخانه‌های لوله کامپوزیتی را بومی سازی و به سایر کشور‌های جهان صادر کند.

وی در خصوص شهرک صنعتی غیردولتی فراسان گفت: این شهرک صنعتی در فاز اول در مساحت ۱۰ هکتار در منطقه دالین شهرستان سپیدان اجرا شده و هم اکنون ۴ واحد صنعتی در آن مستقر است و عملیات اجرایی ۲ واحد صنعتی دیگر نیز در آن اجرا خواهد شد.

ظهیرامامی اظهارداشت: در این شهرک صنعتی علاوه بر استقرار خطوط مختلف تولید لوله‌ها و قطعات کامپوزیتی، لوله‌های قابل استفاده در صنایع نفت گاز و پتروشیمی، مرکز تحقیقات لوله‌های جی آر پی نیز که یکی از مراکز برجسته و معتبر جهان است مستقر می‌شود.

وی افزود: هم اکنون در این شهرک صنعتی بیش از هزار نفر مشغول به فعالیت هستند که با تکمیل این شهرک و راه اندازی واحد‌های صنعتی این ظرفیت به دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل گروه صنعتی فراسان درخصوص انعقاد تفاهم نامه آموزشی گفت: در شرایط موجود بخش صنعت راهی جز استفاده از ظرفیت‌های علمی فنی مهندسی و پژوهشی مراکز معتبر دانشگاهی ندارد و انعقاد این تفاهم نامه می‌تواند بستر‌های لازم را برای تقویت ارتباط بین علم و دانش علم و دانشگاه و صنعت فراهم کند.

در این مراسم تفاهم نامه پژوهشی و آموزشی فی مابین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مدیرعامل گروه صنعتی فراسان و رئیس دانشگاه صنعتی شیراز منعقد شد.
انتهای پیام/م

رونمایی از شهرک صنعتی غیردولتی فراسان در فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار