دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سخنان سفیر انگلیس در این کشور در حمایت از جنایت‌های رژیم آل‌سعود و هم‌پیمانانش را بیانگر سیاست‌ها و تمایلات تجاوزکارانه انگلیس دانست.

انصارالله یمن: انگلیس از حامیان اصلی تجاوز به یمن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، فضل ابوطالب، دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، انگلیس را طرف اصلی در تجاوز به یمن دانست.

فضل ابوطالب در واکنش به سخنان «مایکل ارون»، سفیر انگلیس در یمن، گفت: این اظهارات به هیچ وجه عجیب و غریب نیست بلکه تاکیدی بر سیاست‌ها و تمایلات تجاوزکارانه انگلیس است.

او افزود: انگلیس کشوری است که با مردم یمن دشمنی می‌کند و طرف اصلی در تجاوز به یمن از آغاز تجاوز ائتلاف بود است. انگلیس به صورت عملی و نیز با کمک‌های تجهیزاتی و لجستیک در این تجاوز مشارکت دارد و هر گونه سلاح مرگباری را می‌فروشد و در حجم بسیار وسیع در پوشش سیاسی تجاوزات کشور‌های متجاوز سهیم است.

سفیر انگلیس در یمن پیشتر در مصاحبه با شبکه الجزیره در توجیه جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شده بود: «فکر نمی‌کنم فروش سلاح به عربستان یا امارات، علت بروز جنگ باشد. فاجعه انسانی در یمن به علت جنگ نیست و عربستان متحد مهم انگلیس است و حق دفاع از خود را دارد».

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار