دبیر فدراسیون شمشیربازی کشورمان گفت: ما با سه ورزشکار در رقابت‌های بین المللی قطر شرکت کردیم و در کل انتظارات زیادی از ملی پوشان نداشتیم.

علی یعقوبیان دبیر فدراسیون شمشیربازی کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با نتایج روز گذشته ملی پوشان اسلحه اپه در رقابت‌های بین المللی قطر اظهار کرد: ما با سه ورزشکار (محمد رضایی، محمد اسماعیلی و حسین جعفری) در این رقابت‌ها شرکت کردیم، این بازیکنان بسیار جوان هستند و ما در کل انتظارات زیادی از آن‌ها نداشتیم.

او در ادامه افزود: ۲ نفر از این بازیکنان عضو تیم ملی شمشیربازی جوانان هستند و ماه آینده به اردو تیم ملی دعوت خواهند شد و ما از اینکه این بازیکنان را به رقابت‌های قطر اعزام کردیم، هدفمان محک زدن آمادگی شان بود. در حال نزدیک شدن به رقابت‌های کسب سهمیه المپیک هستیم و بازیکنان نیاز دارند که در چنین مسابقات سطح بالایی شرکت کنند تا سطح فنی شان افزایش یابد، چون تیم‌های رقیب ما فعالیتشان را بیشتر کرده اند و بازیکنان آن‌ها در مسابقات بیشتری شرکت می‌کنند و ما هم نیاز داریم که در چنین مسابقاتی شرکت کنیم.

یعقوبیان درخصوص وضعیت تیم ملی بزرگسالان گفت: مسابقات کسب سهمیه المپیک ملی پوشان بزرگسال کشورمان از خردادماه سال آینده آغاز خواهد شد و ما برای آن مسابقات تیم قدرتمندی را اعزام خواهیم کرد و امیدوارم ملی پوشان ایران با درخشش خود در آن رقابت‌ها بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند.

دبیر فدراسیون شمشیربازی درخصوص برنامه‌های آتی فدراسیون بیان کرد: اولویت اول فدراسیون رقابت‌های قهرمانی آسیا است و به امید خدا از فروردین اردو‌های تیم ملی در اسلحه‌های مختلف را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز مشکل سالن تمرینی برای ملی پوشان ما وجود دارد و امیدوارم هرچه زود‌تر وزارت ورزش سالنی که برای شمشیربازی است و در اختیار فدراسیون کشتی قرار دارد را به ما دهد. چون ملی پوشان ما در سالنی تمرین می‌کنند که اصلا شرایط خوبی ندارد و در همه اسلحه‌ها مشکل سالن تمرینی وجود دارد.

یعقوبیان در خصوص پیشرفت‌های شمشیربازی در سال‌های پس از انقلاب گفت: صددرصد ملی پوشان ما در شمشیربازی پیشرفت داشته اند. به خصوص در چند سال اخیر ما نتایجی را کسب کردیم که در تاریخ شمشیربازی سابقه نداشته است به عنوان مثال مجتبی عابدینی ملی پوش اسلحه سابر کشورمان در رقابت‌های المپیک رده‌ی چهارم را به خودش اختصاص داد و تنها با یک ضربه کمتر نتوانست مدال المپیک را برای ایران به ارمغان آورد. تیم سابر کشورمان جز پنج تیم برتر جهان است.


بیشتر بخوانید:

کُشتی زیر ۲ خم شمشیربازی را گرفت

عابدینی: موزه ورزش باعث ترغیب نسل جوان به بحث مدال آوری می‌شود

باهرارسباران: هدفمان کسب سهمیه و حضور در بخش تیمی المپیک است


انتهای پیام/

اظهارات علی یعقوبیان در خصوص نتایج ملی پوشان اسلحه اپه در رقابت های قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار