کمیته بین‌المللی پارالمپیک لیست ۲۲ رشته حاضر در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را مطابق پارالمپیک ۲۰۲۰ اعلام کرد.

لیست رشته‌های حاضر در پارالمپیک ۲۰۲۴ اعلام شدبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از رسانه ورزشی انگلیس و کمیته پارالمپیک، طبق تصمیم هیئت مدیره این سازمان، بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس مانند ۲۰۲۰ توکیو با ۲۲ رشته برگزار خواهد شد.

اسامی این ۲۲ رشته اعلامی به شرح زیر است:

تیراندازی با کمان، بدمینتون، فوتبال ۵ نفره (نابینایان)، بوچیا، قایقرانی کانو، دوچرخه سواری، سوارکاری، گلبال، جودو، وزنه‌برداری، قایقرانی رویینگ، تیراندازی، والیبال نشسته، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، ورزش‌های سه‌گانه، بسکتبال با ویلچر، شمشیربازی با ویلچر، راگبی با ویلچر، تنیس با ویلچر و بدمینتون

کمیته بین‌المللی پارالمپیک، رشته فوتبال هفت نفره و فوتبال افراد فلج مغزی نیز در بین رشته‌های متقاضی برای حضور در پارالمپیک قرار داد. اما در نهایت هیچ کدام از این ۲ رشته در برنامه پاریس ۲۰۲۴ حضور نداشتند. اما احتمال می‌رود فوتبال فلج مغزی به این لیست نهایتا اضافه گردد.

پارسونزرئیس کمیته پارالمپیک در جلسه برگزاری خود با مسئولین پارالمپیک گفت: می‌خواهم تبریک‌های صمیمانه ام را به این ۲۲ رشته که بخشی از برنامه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهند بود، اعلام کنم. فکر می‌کنم برنامه نهایی پاریس ۲۰۲۴ یک برنامه جذاب و مهیج باشد.

او درباره عدم حضور رشته فوتبال هفت نفره افزود: ما گزینه‌های ممکن را بررسی کردیم. این ورزش تک جنسیتی است و بانوان در آن به رقابت نمی‌پردازند. به همین منظور حمایت برای حضور آن صورت نگرفت. با وجود پیشرفت فوق العاده این رشته در ۴ سال گذشته، تصمیم گرفتیم مسابقات فوتبال ۷ نفره در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس نباشد. مطمئنا جامعه فوتبال هفت نفره از این تصمیم ناراحت می‌شوند، اما اگر به پیشرفت خود و توسعه فوتبال بانوان ادامه بدهند، قوی‌تر از قبل می‌توانند حضور پیدا کنند.

تیم فوتبال هفت نفره جمهوری اسلامی ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. جامعه فوتبال ۷ نفره ایران باید به بازی‌های جهانی و آسیایی پیش رو امیدوار باشند، زیرا این رشته قطعا در پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ حضور نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

نگاهی به عملکرد کاروان ایران در بازی‌های پارآسیایی

رقابت های فوتبال 7 نفره زیر 19 سال قهرمانی آسیا برگزار می شود


انتهای پیام /

غیبت فوتبال هفت نفره در پارالمپیک 2024

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار