نخستین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی مهر رضوی با 2000 جانباز در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

2000 جانباز و معلول در جشنواره مهر رضوی
به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان نخستین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی مهر رضوی ویژه ورزشکاران جانباز و معلول از بیستم مرداد ماه آغاز و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

این رقابتها که با حضور 2000 ورزشکار در رده سنی زیر 25 سال برگزار می‌شود در نوع خود کم‌نظیر است.

هدف مسئولان برگزار کننده چه بود؟

فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، آستان قدس رضوی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شهرداری مشهد مقدس با همکاری موسسه ثامن‌الحجج با مجموعه‌ای از اهداف تصمیم به برگزاری جشنواره مختص به جوانان دارای معلولیت گرفته‌اند.

شاید بتوان اذعان داشت: که مهمترین هدف این رویداد بزرگ ورزشی پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی جانبازان و معلولان می‌باشد.

هر چند اهداف دیگری مانند کشف استعدادهای جدید در رشته‌های مختلف مدنظر برگزار کنندگان این جشنواره قرار گرفته است.

جوانگرایی، تمرین و فعالیت تحت نظر مربیان حرفه‌ای و کارکشته و افزایش شور و نشاط در بین جوانان جانباز و معلولب کشور که با توجه به شرایطشان بخش خاصی از جامعه را تشکیل می‌دهند را هم می‌توان گوشه‌ای دیگر از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

جشنواره فرهنگی ورزشی مهر رضوی با حضور 2000 ورزشکار شامل 650 زن و 1350 مرد در 15  رشته در بخش آقایان و 10 رشته برای بانوان برگزار می‌شود.

در بخش ورزش رشته‌های فوتبال 7 نفره، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، دو میدانی، تنیس روی میز، شنا،‌ وزنه‌برداری، بوچیا و بدمینتون حضور دارند که در این بین بانوان در تمامی رشته‌های فوق به جز وزنه‌برداری با هم به رقابت می‌پردازند.

همچنین این مسابقات دارای بخشی با عنوان "ورزش‌ برای افراد با هوش میانه" است که در آن رشته‌ای نظیر دو میدانی در نظر گرفته شده است.

بخش دیگری از این مسابقات به صورت نمایشی و خارج از چهارچوب قهرمانی کشور در رشته‌هایی مانند: تیر و کمان،‌ باستانی، تنیس با ویلچر،‌ دوچرخه‌سواری و فوتبال قطع عضو برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است در کنار برگزاری رقابت‌های ورزشی برنامه‌های فرهنگی نیز از سوی آستان قدس رضوی برای شرکت کنندگان برپا خواهد شد.

برگزاری این مسابقات نوید‌بخش روزهای خوبی برای شرکت‌کنندگان جانباز و معلول است.

امید می‌رود که نخستین دوره این جشنواره با شایستگی برگزار شده و ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جانبازان ، معلولین ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار