سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان گفت: در بخش تیمی المپیک ۲۰۲۰ توکیو فقط هشت تیم حضور خواهند داشت و ما می‌خواهیم جز آن هشت تیم باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان درباره شرایط ملی پوشان در راه کسب سهمیه و حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر به صورت جدی از اواسط آذر تمریناتشان را شروع کرده اند؛ و برای کسب آمادگی‌های لازم و گرفتن سهمیه المپیک ۲۰۲۰ باید در بیش از ۱۰ مسابقه جهانی و گراندپریم شرکت کنند.

او در ادامه افزود: اولین مسابقه جهانی را یازدهم بهمن در لهستان پیش رو داریم که امیدوارم بتوانیم نتایج قابل قبولی را به دست آوریم.

اما اولین رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک دوم اردیبهشت ماه سال آینده در سئول کره جنوبی برگزار خواهد شد.

سرمربی تیم ملی اسلحه سابر کشورمان خاطر نشان کرد: در بخش تیمی المپیک ۲۰۲۰ توکیو فقط هشت تیم می‌توانند حضور داشته باشند و ما می‌خواهیم دست به کار بزرگی بزنیم و این سهمیه را کسب کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد چهار شمشیرباز را برای اولین بار به المپیک اعزام خواهیم کرد و از این چهار نفر سه نفرشان هم می‌توانند در بخش انفرادی مسابقه دهند. در کل ۳۲ شمشیرباز از کشور‌های مختلف در المپیک شرکت خواهند کرد و اگر ما بتوانیم سه شمشیرباز در بینشان داشته باشیم کار بزرگی را انجام داده ایم.

فخری درباره میزان آمادگی ملی پوشان گفت: شرایط ملی پوشان بسیار خوب است و تمریناتشان را به صورت کاملا جدی دنبال می‌کنند آن‌ها آرزو‌های بزرگی را در سر دارند و مطمئن باشید این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

او در پایان تصریح کرد: چهار ملی پوش باید برای تیم نهایی ایران در مسابقات المپیک انتخاب شوند، اما در اردو فعلی ۶ شمشیرباز با تجربه در کنار ۲ شمشیرباز جوان مشغول تمرین هستند و آن قدر آرزوی حضور در المپیک بزرگ است که تمامی بازیکنان تلاششان را می‌کنند تا در تیم نهایی سابر ایران قرار گیرند.


بيشتر بخوانيد:

عابدینی: فشردگی رقابت‌ها به آمادگی بازیکنان لطمه می‌زند

سابريست های شمشيربازی اردو نشين شدند

برنز جام جهانی تهران برگردن جوانان سابریست ایران


انتهای پيام/

اظهارات سرمربی تيم ملی شمشيربازی سابر ايران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار