رئیس بنیاد جهانی انرژی گفت: هم اکنون ۱۸۲ کشور عضو بنیاد جهانی انرژی هستند، که در این بین شهر یزد سرآمد همه شهرها است.

شهر یزد سرآمد تمام شهر‌های جهان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، ولفگانگ رئیس بنیاد جهانی انرژی نیومن در حاشیه نخستین روز برگزاری کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان گفت: در دنیا شهر‌های زیادی هستند که در زمینه توسعه پایدار قدم برداشته اند، اما در این بین شهر یزد، نمود دیگری دارد چرا که هزاران سال پیش در این موضوع پیشتاز بوده است.

وی افزود: هم اکنون ۱۸۲ کشوری عضو بنیاد جهانی انرژی هستند، اما در این بین شهر یزد سرآمد کلیه شهرها است.

رئیس بنیاد جهانی انرژی گفت: معمولا برای اینکه هوای مطبوعی بخواهیم در ساختمان داشته باشیم ۴۰ درصد آن را باید از محیط زیست گرفت، ولی یزد شهری است که سالیان پیش تغییر آب و هوایی و هوای مطبوعی که می‌خواهیم بسازیم را بصورت صد درصد انجام داده است.

ولفگانگ نیومن اظهارداشت: بنابر گفته دانشمندان ۳۰ سال تا ۴۰ سال آینده مشکلات محیط زیستی بسیاری خواهیم داشت که در چنین کنفرانس‌هایی می‌توان در مورد آن بحث کرد و برای نسل‌های بعد که نیاز به این محیط زیست و هوای بهتر دارند استفاده شود.

رئیس بنیاد جهانی انرژی ادامه داد: اگر بتوانیم تکنولوژی گذشته یزد را با تکنولوژی امروز ترکیب کنیم، حرکتی برای تمام جهان برداشته ایم، جهانی لبریز از انرژی پاک و پایدار برای همیشه و برای همگان است.

نیومن افزود: بیش از دو هزار شهر پایدار در دنیا داریم که یزد یکی از شهر‌هایی است که از قدیم پایداری را نشان داده است شهری که می‌تواند الگویی برای سایر شهر‌های جهان باشد.

انتهای پیام/ی

یزد یکی از شهر‌های پایدار در دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.