استاندار یزد گفت: یزد به عنوان شهر پایدار جهان می‌تواند شاخصه‌های بومی و تاریخی این شهر را در سطح جهان منعکس کند.

کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان در یزد، گامی برای ارتقا شاخصه‌های پایداریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدعلی طالبی استانداریزد در مراسم آغاز بکار نخستین کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان و نوزدهمین اجلاس بنیاد جهانی انرژی گفت: ثبت شهر یزد به عنوان میراث ماندگار در فهرست جهانی یونسکو اتفاق خوب و مبارکی بود و به نوعی جایگاه یزد را به جهانیان معرفی کرد و اکنون معرفی یزد به عنوان شهر پایدار جهان می‌تواند شاخصه‌های بومی و تاریخی این شهر را در سطح جهان منعکس کند.

وی اظهار داشت: مهمترین ویژگی شهر یزد و مهمترین عامل در پایداری این شهر منابع انسانی و سرمایه‌های اجتماعی است که از نیاکان ما به یادگار مانده و در معماری بومی این شهر تجلی پیدا کرده است.

طالبی همچنین از امنیت بالا، زندگی ادیان مختلف در کنار هم و وجود انسان‌های عالم، مبتکر و خلاق در شهر جهانی یزد به عنوان ویژگی‌های شاخص این شهر عنوان کرد و گفت: این ویژگی‌ها می‌تواند نه تنها برای شهر‌های کشور بلکه برای مردم دیگر نقاط جهان سرآمد و الگو باشد.

استاندار گفت: برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان گامی برای ارتقاء شاخصه‌های پایداری در سطح شهر‌های کشور خواهد بود.

نخستین کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان و نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی از امروز هشتم آغاز شده است و تا فردا نهم بهمن ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان در یزد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.