مقامات سازمان تجارت جهانی اعلام کردند اعمال تعرفه از سوی دونالد ترامپ بر واردات کالا‌های چینی به آمریکا را بررسی خواهند کرد.

سازمان تجارت جهانی اعمال تعرفه از سوی آمریکا بر کالا‌های چینی را بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، بنا به گفته یک مقام آگاه، سازمان تجارت جهانی قصد دارد اعمال تعرفه از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی را بررسی کند.

این مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود زیرا بنا به گفته خودش هنوز این تصمیم اعلام عمومی نشده است، گفت دیوان اختلافات تجاری مستقر در ژنو امروز (دوشنبه) تحقیق راجع به این مسئله را آغاز می‌کند. 

سازمان تجارت جهانی اکنون یک کارگروه ویژه برای بررسی این مسئله اختصاص داده است. این تحقیق در زمان حساسی صورت می‌گیرد. دور جدید گفتگو‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان در ۳۰اّم ماه ژانویه آغاز می‌شود و اگر تا اول ماه مارس توافقی حاصل نشود دولت دونالد ترامپ تهدید کرده است تعرفه‌های ورود کالا‌های چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

در ماه ژوئن سال گذشته پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ۲۵ درصد تعرفه را بر کالا‌های ساخت چین به ارزش ۵۰ میلیارد دلار اعمال می‌کند، جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن آغاز شد. از آن زمان تاکنون دو کشور چندین دور تعرفه تجاری را علیه کالا‌های ساخت یکدیگر اعمال کردند. در ابتدای ماه دسامبر و پس از دیدار روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه بیست در آرژانتین، ترامپ و شی جین پینگ خواهان توقف جنگ تجاری میان دو کشور شدند. ترامپ بار‌ها وعده داده است که کاستی‌های تجاری آمریکا با چین را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار