وزارت خارجه عراق ضمن انتشار بیانیه‌ای در محکومیت تیراندازی نیرو‌های ترکیه به سوی مردم عراق در بخش شیلادزی، سفیر آنکارا در بغداد را احضار کرد.

عراق سفیر ترکیه در بغداد را احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، وزارت امور خارجه عراق  بیانیه‌ای درباره تیراندازی نیرو‌های ترکیه به سوی مردم عراق در بخش شیلادزی منتشر و این اقدام نیرو‌های ترکیه را محکوم کرد. بغداد در واکنش به این مسئله همچنین سفیر ترکیه در عراق را احضار و یادداشتی اعتراضی تسلیم وی کرد.

در این بیانیه آمده است: «این وزارتخانه اقدام نیرو‌های ترکیه در تیراندازی به سوی هموطنان ما در بخش شیلادزی و مجتمع سبریی در شهرستان العمادیه در استان دهوک را محکوم می‌کند. در اثر این حمله چند نفر کشته و مجروح شدند. در پی این حادثه هواپیما‌های نظامی ترکیه در ارتفاع پائین به پرواز درآمدند که سبب وحشت مردم شد».

این بیانیه می‌افزاید: «حاکمیت عراق و امنیت اتباعش در جایگاه نخست مسئولیت‌های دولت عراق قرار دارد. عراق همواره هر نوع تجاوز به امنیت و حاکمیت خود و همچنین استفاده از اراضی آن برای تجاوز به امنیت هر یک از کشور‌های همسایه را محکوم می‌کند و این یکی از اصول ثابت بغداد به شمار می‌رود».

یک منبع امنیتی عراقی روز گذشته اعلام کرد در پی بمباران هواپیما‌های ترکیه در بخش شیلادزی از توابع شهرستان العمادیه و کشته شدن پنج نفر از شهروندان، تظاهرکنندگان یکی از مقر‌های وابسته به نیرو‌های ترکیه را به آتش کشیدند و آن را به کنترل خود درآوردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار