رئیس‌جمهور ونزوئلا از آغاز مذاکرات با آمریکا به منظور باز کردن «دفتر‌های حافظ منافع» دو کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز شنبه از آغاز مذاکرات با آمریکا به منظور باز کردن  «دفترهای حافظ منافع» دو کشور با هدف حفظ روابط دیپلماتیک در سطح حداقلی خبر داد.

او روز گذشته در سخنانی که از تلویزیون ونزوئلا پخش شد، اعلام کرد تصمیم گرفته شده است تا ۳۰ روز دیگر مذاکرات برای باز کردن «دفترهای حافظ منافع» میان دو کشور آغاز شود.

رئیس جمهور ونزوئلا افزود مذاکرات با جیمی استوری، کاردار سفارت آمریکا در ونزوئلا، به منظور برقراری نوعی از دفترهای حافظ منافع این کشور در واشنگتن و نمایندگی حافظ منافع آمریکا در کاراکاس آغاز شده است.

مادورو افزود در این نمایندگی‌ها حداقل تعدادی از کارمندان مانند همان زمانی که آمریکا در کوبا نمایندگی سیاسی داشت، حفظ خواهد شد.

این در حالی است که مادورو روز چهارشنبه هفته گذشته در پی اقدام آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور، به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور، از قطع روابط دیپلماتیک کشورش با آمریکا خبر داد. وی روز پنجشنبه نیز دستور بسته شدن سفارت آمریکا و کنسولگری‌های این کشور در خاک ونزوئلا را صادر کرد.

آمریکا و ونزوئلا از سال ۲۰۱۰ تاکنون در کشور‌های همدیگر سفیر ندارند. کاراکاس ماه مه سال ۲۰۱۸ تود رابینسون، بلندپایه‌ترین دیپلمات آمریکایی را از کاراکاس اخراج کرد. ونزوئلا این فرد را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد. 

باز شدن  دفتر نمایندگی‌ حافظ منافع به معنای آن است که دو کشور با حفظ سطح حداقلی روابط دیپلماتیک میان خود توافق دارند. کوبا و آمریکا این سطح از نمایندگی را تا بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در ژوئیه سال ۲۰۱۵ حفظ کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار