معاون فرماندار زرند در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، بر لزوم ساخت مکان نگه داری سگ‌های بلاصاحب و ولگرد جهت جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت و امنیت جانی مردم تاکید کرد.

لزوم ساخت مکان نگه داری سگ‌های ولگرد در زرندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادق زاده معاون فرماندار زرند جلسه شورای سلامت را از مهم‌ترین جلسات شهرستان دانست و گفت: توجه به سلامت و امنیت غذایی باید در اولویت‌های جدی تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هماهنگی نظارت‌های ویژه بر مسائل بهداشتی و سلامت جامعه از سوی دستگاه‌های ذیربط، از مهم‌ترین اهداف برگزاری جلسات شورای سلامت شهرستان میباشد، افزود: این نظارت‌ها به مردم و جامعه امید، اطمینان و دلخوشی میدهد که مسئولین و خدمتگذاران آنان پای کار هستند و با کوچکترین عامل تهدید کننده سلامت جامعه برخورد جدی خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند ضمن انتقاد از برخی نارضایتی‌ها از وضعیت آب شرب در برخی روستا‌ها گفت: کارگروه‌های باید به ریاست بخشداران مرکزی و یزدان آباد و با حضور ادارات مرکز بهداشت، آب و فاضلاب روستایی، دهیاری و شورای اسلامی روستا تشکیل شود و مسائل و مشکلات سلامت و بهداشت آب روستا را به صورت ویژه بررسی و مرتفع نماید و گزارشی در این خصوص در جلسه آتی ارائه شود.

علی صادق زاده در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات و مشکلات ناشی از افزایش سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در سطح شهرستان بخصوص شهر زرند اشاره کرد و عدم کنترل اصولی جمعیت این سگ‌ها را موجب سلب آسایش همشهریان و آلوده کردن محیط زیست دانست.

معاون فرماندار زرند از مدیران شرکت فولاد زرند ایرانیان درخواست کرد: ضمن همکاری با شهرداری زرند و ادارات ذیربط در اسرع وقت نسبت به ساخت مکان نگهداری سگ‌های بلاصاحب جهت جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت و امنیت جانی مردم اقدام کنند.

 رضا یزدانپناه معاون خدمات شهری شهرداری زرند نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت جمع آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب پرداخت و اظهار داشت: با در نظر گرفتن زمینی به مساحت بیش از ۳۷۰۰ متر مربع و تسطیح و فنس کشی آن، بزودی با تجهیز مکان فوق و ساخت اتاقک‌های مخصوص جراحی و عقیم سازی سگ‌ها و همچنین تامین داروی بیهوشی و آموزش نیروی انسانی جهت این امر که با همکاری ادارات دامپزشکی، محیط زیست، شبکه بهداشت و شرکت فولاد زرند ایرانیان صورت خواهد گرفت، شاهد کاهش چشمگیر جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهر زرند خواهیم بود.
انتهای پیام/ح

کاهش سگ های ولگرد درزرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار