معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از ارزیابی و پایش قامتی اسکلتی ۴۰ درصد دانش‌آموزان پایه ششم در سال تحصیلی جاری خبر داد.

ارزیابی و پایش قامتی اسکلتی ۴۰ درصد دانش‌آموزانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،   سلمان محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان  کرمانشاه گفت: در جامعه ماشینی امروز، فقر حرکتی به همراه عادات حرکتی نادرست در کودکان و نوجوانان، تهدیدی اساسی برای تندرستی حال و آینده‌ی این گروه سنی بوده، که جامعه را مستعد گسترش انواع ضعف‌های عضلانی و ناهنجاری‌­های اسکلتی، طی دهه‌­های آینده می‌­کند.

وی ادامه داد: از آنجا که عادت به کم‌تحرکی و اتخاذ شیوه‌­های نادرست حرکت اعم از نشستن، ایستادن، حمل اشیا  در سنین پایین شکل می­‌گیرند و در طول سال‌­های بعدی عمر پایدار می‌­مانند، ضروری است قبل از تثبیت و شکل‌­گیری این عادات، اقدامات لازم جهت پیروی از اصول شیوه‌­های صحیح حرکت انجام شود؛ چراکه تلاش‌­های بعدی در جهت تغییر عادت­‌های تثبیت‌شده بسیار مشکل و چه بسا پر هزینه خواهد بود.

محمدی  بیان  کرد: بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، افزایش سلامت جسمی و روحی دانش‌­آموزان، یکی از وظایف معاونت تربیت بدنی و سلامت است که باید برای تحقق آن، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در زمینه ترویج و تثبیت عادات حرکتی مناسب و همچنین انجام اقدامات لازم، جهت شناسایی به موقع تغییرات نامطلوب قامتی و ارائه حرکات ورزشی و اصلاحی به دانش‌آموزان، کانون‌های حرکات اصلاحی در دو بخش برنامه اصلاح وضعیت بدنی دانش‌آموزان و کانون‌­های تندرستی و حرکات اصلاحی فعالیت دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان بیان کرد: تمام معلمان تربیت بدنی در واحد‌های درسی خود ۲ واحد مربوط به حرکات اصلاحی را گذرانده‌اند؛ بنابراین به طور تخصصی کجی‌های قامت دانش‌آموزان را تشخیص می‌دهند و علاوه بر آن، در دوره‌های این‌چنینی هم آموزش‌های لازم را می‌بینند.


انتهای  پیام/ز

 

افزایش سلامت جسمی و روحی دانش‌­آموزان از وظایف تربیت بدنی  است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.