معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در زمان فعالیت پایگاه‌های دانش آموزی اوقات فراغت و طرح هجرت ۳ بیش از ۲۸۰۰۰ دانش آموز را با موضوعات مرتبط با سلامت آشنا کردیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه آموزش و ارتقا سواد سلامت از سنین کودکی باعث تغییر رفتار و نهادینه شدن رفتار بهداشتی در بزرگسالی می‌شود، استفاده از بستر پایگاه‌های دانش آموزی را برای افزایش سواد سلامت جامعه ضروری دانست و گفت : خوشبختانه ما توانستیم در زمان فعالیت پایگاه‌های دانش آموزی اوقات فراغت و طرح هجرت ۳ بیش از ۲۸۰۰۰ دانش آموز را با موضوعات مرتبط با سلامت آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۳۰۰۰ دانش آموز در پایگاه اوقات فراغت وبیش از ۴۰۰۰ دانش آموز در طرح هجرت ۳ مورد آموزش قرار گرفتند گفت : بازدید گروهی دانش آموزان از ۲۱۱ واحد بهداشتی تحت پوشش دانشگاه، توزیع رسانه‌های آموزشی، برگزاری مسابقات بهداشتی و اهدا جوایز به دانش آموزان از برنامه‌های اجرا شده در این پایگاه‌ها بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه افزود : این برنامه‌ها با هدف آشنایی دانش آموزان با انواع خدمات بهداشتی و نیز تشویق هر چه بیشتر آنان به رعایت مسایل بهداشتی صورت گرفت.

وی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعداد‌های خدادادی دانش آموزان را از مهم‌ترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت : پایگاه اوقات فراغت توسط آموزش و پرورش و پایگاه هجرت ۳ نیز با همکاری این سازمان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان برگزار شد که واحد سلامت جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه از این بستر برای آموزش دانش آموزان در زمینه بهداشتی و سلامت استفاده کرد .

 

 

انتهای پیام/د

پایگاه های دانش آموزی بستر مناسبی برای آموزش موضوعات بهداشتی درمانی

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.