عملیات اجرایی خط انتقال آب خوسف به مخزن جدید به زودی آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند شبانی مدیر امور آب و فاضلاب شهری خوسف گفت: عملیات اجرایی خط انتقال آب به مخزن جدید به طول یکهزار و 500 متر و احداث سه باب حوضچه شیرآلات با تامین اعتبار از محل اوراق خزانه اسلامی تا یکماه آینده با تحویل زمین به پیمانکار آغاز می شود.

وی اعتبار این پروژه را 680 میلیون تومان اعلام کرد و افزود : با احداث مخزن جدید ذخیره آب و خط انتقال رفت به این مخزن، مشکل کمبود آب شرب این شهرستان تا 40 سال آینده رفع می شود.

شبانی گفت :در حال حاضر بحث تملک زمین برای احداث مخزن 2 هزار مترمکعبی آب شرب شهر خوسف انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری خوسف ، تسطیح زمین و حفاری گمانه ها، استخراج نمونه ها و ارسال آن به آزمایشگاه خاک و انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه را از دیگر اقدامات انجام شده برای احداث خط جدید مخزن ذخیره آب برشمرد.

وی بیان کرد: امسال از محل اعتبارات عمرانی حاصل از سه درصد نفت 30 میلیون تومان برای اصلاح شبکه توزیع آب شهرستان اختصاص یافت که رقم بسیار پایینی بوده و پاسخگوی اصلاح شبکه نیست.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری خوسف ادامه داد: این شهر به دلیل گستردگی و پراکندگی جمعیت نیازمند شبکه توزیع گسترده تری است که بایستی اعتبارات بیشتری به آن اختصاص یابد. اکنون 30 درصد شبکه توزیع آب شرب به طول 18 کیلومتر و خط انتقال آب این شهرستان به طول سه کیلومتر فرسوده است.

انتهای پیام/ک

30 درصد شبکه توزیع آب شرب خوسف فرسوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.