مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت:رسیدگی به مشکلات مسکن مهر در اولویت است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امشب در جلسه شورای مسکن استان گفت:با توجه به بازدید ها کل مشکلات ۲۰ مورد است که مطرح شده و پیگیری‌های استاندار موجب شده تا شورا‌های پیاپی استان به طور جد پیگیر این مشکلات باشند.

وی افزود: سکونت گاه‌های منطقه شمال شهر، پادگان قدیم و طرح آماده سازی سایت مسکن مهر از جمله مشکلات استان ما است.

جعفری گفت: مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای کمک به آماده سازی طرح‌های شهرداری و ۴۰۰ میلیون تومان برای تعاونی ارتش به حساب آن‌ها واریز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر ۲۲ هزار واحد اختصاص داده شده است که ۲۱ هزار واحد افتتاح و همچنین از ۹۰۰ واحد باقی مانده ۷۹۱ واحد در بهمن افتتاح خواهد شد، ۱۰ واحد انبوه سازی شده و ۴۳ واحد مربوط به توسعه اوقاف است.

وی گفت: در مناطق زیر ۲۵ هزار نفر ۸۲۸ واحد افتتاح شده و ۱۳۰ واحد باقی مانده است و ۶۰ واحد نیز در مراحل دستگاه های قضای و یا در حال انصراف است.

جعفری افزود: آخرین وضعیت تعاونی ۰۴ قیر پاشی شده و آسفالت آن آغاز به کار کرده و اواخر بهمن به بهره برداری می‌رسد ،همچنین مجموعا ۳۵ منطقه در بیرجند منطقه مهرشهر ۸۴ میلیارد تومان اعتبار گرفته است، این ۸۴ میلیار تومان مورد نیاز برای خدمات رو بنایی است که همچنان ادامه دارد.

جاوید شهردار بیرجند نیز گفت: محدوده مسکن مهر ۳۰۰ هکتار وسعت دارد که شهرداری برای بهره برداری آن مبلغ ۴ میلیارد تومان اختصاص داده است.

شهرک جدید به نام زعفرانیه با ۴۸۰ هکتار وسعت در دستور کار است اما باید طوری برنامه ریزی کنیم که با مشکلاتی چون مهرشهر دچار نشود، زیرا ده درصد بودجه شهرداری آنجا برنامه ریزی شده است.

وی افزود: علاوه بر پارک‌های بسیار خوبی که در شهر وجود دارد اما پادگان در وسط شهر موجب شده نقطه ترافیکی بدی را ایجاد کند.

هاشمی مقدم مدیرعامل آب و فاضلاب استان نیز گفت: باقی مانده ۴۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در شهر، رها بودن شبکه فاضلاب در جلو مسکن‌های مهر و باقی ماندن ۷ کیلومتر فاضلاب مسکن مهر در سربیشه از جمله مشکلات فاضلاب استان است.

انتهای پیام/غ

اختصاص ۱۰ درصد بودجه شهرداری به شهرک زعفرانیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.