بدهی کشاورزان خسارت دیده کهگیلویه وبویراحمدی از بانک کشاورزی ۳ تا ۵ سال استمهال می‌شود.

حمایت دولت از کشاورزان دارای بدهی به بانک کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، روحبخش مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام آنان به مدت سه سال و تعیین میزان خسارت، توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی رسیدگی می‌شود.

وی افزود: کشاورزانی که در سال زراعی ۹۶-۹۷ دچار خسارت شده اند با مراجعه با جهاد کشاورزی و معرفی به بانک کشاورزی شامل بخشنامه بخشودگی می‌شوند.

روحبخش با بیان اینکه مرحله اول این طرح شامل افرادی که اصل بدهی آنان ۸۰ میلیون ریال است می‌شود و در مراحل بعد و با توجه به محدودیت‌های اجرایی این ابلاغیه برای افرادی که اصل بدهی آنان ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون ریال است اجرا می‌شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی استان مبلغ ابلاغی این دستورالعمل را ۲۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت اعلام کرد و گفت: سهم استان کهگیلویه وبویراحمد از این اعتبار ۳۸۰ میلیون ریال است.

وی بدهی کشاورزان به بانک کشاورزی استان را ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کردو از کشاورزان خواست ظرف مدت یک هفته برای بخشودگی معوقه خود به جهاد کشاورزی مراجعه تا پس از طرح در کارگروه استانی به بانک ارجاع داده شود.

وی از بسته حمایتی دولت برای کشاورزان خبردادو ادامه داد: بانک کشاورزی با هدف حمایت از بخش تولیدو کشاورزان استان بسته ویژه حمایتی تدارک دیده که تاپایان امسال کشاورزان با مراجعه به بانک از این بسته بهره‌مند شوند.

روحبخش اضافه کرد: از آنجایی که هدف ما پوشش همه کشاورزان در طرح بخشودگی جرائم و دیرکرد است، همچنین کشاورزانی که اصل بدهی آنان تا سقف ۲۰ میلیون تومان است به کارگروه "بند ج" در جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/غ

بخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات کشاورزی

برچسب ها: تسهیلات ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.