وی ادامه داد: با توجه به حجم گسترده کار باید نظارتها بر فعالیت سرویس مدارس افزایش یابد بنابراین تیمهای ناظر برای این منظور در نظر گرفتیم که تا پیش از این نظارتها از طریق سازمان تاکسیرانی انجام میشد، اما امسال اقدامی مشترک بین سازمان تاکسیرانی و اداره انجمن اولیا مربیان داشتیم تا در فرایند فعالیت پیمانکاران و سرویس مدارس در تمامی سطوح اشراف داشته باشیم.
خوش قدم با اشاره به اینکه اکنون در سطح شهر تهران به جز نظارتهای فنی سایر نظارتها بر عهده انجمن اولیا و مربیان قرار داده شده است، تصریح کرد: از نیروهای رسمی شاغل و بازنشسته برای نظارت بر عملکرد مدارس استفاده میکنیم.
رئیس اداره انجمن اولیا مربیان آموزش و پرورش تهران از نظارت دقیق ناظران مبتنی بر اپلیکیشنهای هوشمند خبر داد و گفت: در راستای نظارتها، آموزشهای تکمیلی را برای ناظران در نظر گرفتیم و فعالیت آنها با کیفیت بالاتر در قالب اپلیکیشنهای هوشمند انجام میگیرد تا تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از بازدیدها تسهیل شود.
وی بیان کرد: ناظران در نظر گرفته شده برای این اقدام اغلب بازنشستگان آموزش و پرورشی هستند که تجربه کافی و وقت آزاد برای این کار دارند، همچنین این افراد آموزش و پرورش را به خوبی میشناسند و اعتماد کامل به آنها وجود دارد بنابراین اولویت اصلی در جمع ناظران افراد آموزش و پرورشی هستند.
خوش قدم تصریح کرد: به ازای هر ۷۰۰ دانشآموز یک ناظر در نظر گرفته شده است که هر نظارت کنندهای متناسب با شرایط میتواند زمان نظارت خود را مشخص کند و این موضوع کاملا تحت اختیار ناظران است.
رئیس اداره انجمن اولیا مربیان آموزش و پرورش تهران ادامه داد: ناظران شاخصهای در نظر گرفته شده برای سرویسهای استاندارد را مورد توجه قرار میدهند که از جمله این شاخصها میتوان به داشتن خودروی دارای صلاحیت انجمن اولیا، اخذ مجوز از امور مالی و انجمن برای پرداخت وجوه سرویس، نظارت بر انعقاد قرارداد مطابق نرخ دریافتی از اولیا، دریافت وجوه سرویس از طریق سامانه هوشمند، تشکیل پرونده برای رانندگان ، ثبت مدارک مورد نیاز در آن و ثبت قرار داد الکترونیک با پیمانکار اشاره کرد.
وی تصریح کرد: ناظران بر تمامی سطوح و از طریق سامانه هوشمند در نظر گرفته شده برای این نظارت شاخصها را مورد ارزیابی قرار میدهند و در صورت تخلف این موضوع با ادارات انجمن اولیا و مربیان و تاکسیرانی در میان گذاشته میشود.
خوش قدم بیان کرد: به طور کلی بر اساس دستورالعمل سرویس مدارس که توسط کارگروه ماده ۱۹ متشکل از وزیر راه، وزیر آموزش و پرورش، وزیر کشور است قرارداد سرویس مدارس صرفا توسط مدیر آموزشگاه با پیمانکار منعقد میشود و ناظران در این مسیر صرفا اقدامات موجود را بررسی میکنند.
رئیس اداره انجمن اولیا مربیان آموزش و پرورش تهران به موضوع سامانه هوشمند و نصب GPS در مدارس هم اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبهای قرار بر این بود تا سال آینده تمامی خودروها مجهز به این سیستم هوشمند شوند، اما فعلا این موضوع در میانه راه به دلیل بار مالی که باید خانوادهها آن را تأمین میکردند؛ مسکوت مانده و سازمان تاکسی رانی موظف به ارائه این خدمت است.
انتهای پیام/