بهای جهانی نفت و طلا در معاملات روز چهارشنبه تغییری نکرد و ثابت ماند.

بهای جهانی نفت و طلا ثابت ماندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات امروز (چهارشنبه) ثابت ماند. کاهش نگرانی‌ها در مورد تضعیف رشد اقتصادی چین -دومین اقتصاد بزرگ جهان- و ظهور نشانه‌هایی از رشد اقتصادی در بازار‌های مالی این کشور باعث شد قیمت نفت در معاملات امروز تغییری نکند.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت [مهمترین مرجع قیمت‌گذاری نفت خام در بازار بین‌المللی] ۶۱ دلار و ۴۹ سنت معامله شد. همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [مهمترین مرجع قیمت‌گذاری نفت سبک در بازار بین‌المللی] نیز ۵۲ دلار و ۹۸ سنت داد و ستد شد.

بهای جهانی نفت در معاملات روز گذشته حدود ۲ درصد کاهش داشت. افت و خیز‌ها در بازار‌های مالی بین المللی باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های امن همچون اوراق قرضه دولتی و طلا سوق پیدا کنند.

ژاپن روز گذشته اعلام کرد حجم صادرات این کشور در ماه دسامبر ۲۰۱۸، به میزان ۳.۸ درصد کاهش یافته است که بالاترین سطح طی ۲ سال اخیر بوده است. همچنین تجارت ژاپن با چین به تاثیر از جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن در سال گذشته میلادی به حد زیادی کاهش یافت که این روند بر رشد صنعتی دو کشور تاثیر داشت.

با این حال، گفته می‌شود با ارتقای تعاملات تجاری چین و همچنین ادامه سیاست‌های سازمان کشور‌های صادر کننده نفت [اوپک] مبنی بر کاهش عرضه، بهای جهانی نفت به ثبات نزدیک شود.

در همین حال، قیمت جهانی طلا نیز ثابت ماند. تلاش سرمایه گذاران برای حفظ سرمایه خود در پناهگاه امن مالی و ادامه سرمایه‌گذاری در این بخش باعث شد، بهای طلا تا پیش از مشخص شدن اوضاع تجاری در بازار‌های مالی، ثابت بماند و ۱۲۸۴ دلار و ۷۴ سنت در هر اونس معامله شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار