افزایش بی‌سابقه سطح تولیدات نفتی آمریکا باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

قیمت نفت کاهش یافت/ ثبات در بهای طلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی افزایش بی‌سابقه‌ سطح تولیدات نفتی آمریکا به حدود ۱۲ میلیون بشکه در روز، بهای طلای سیاه امروز (پنجشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۳۱ سنت کاهش (معادل ۰.۶ درصد) به ۵۲ دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) هم با ۳۴ سنت کاهش (معادل ۰.۶ درصد)، ۶۰ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه معامله شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد سطح تولیدات نفتی این کشور در هفته منتهی به ۱۱ ژانویه رکورد زده و به ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. این درحالی است که در هفته پیش از آن سطح تولیدات نفتی آمریکا ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز بود. سطح تولیدات نفتی آمریکا از ژانویه سال ۲۰۱۸ تاکنون با ۲.۴ میلیون بشکه افزایش همراه بوده است. افزایش روز افزون سطح تولیدات نفت آمریکا نگرانی‌ها درباره اشباع بازار جهانی را افزایش داده است.

آمریکا در حالی سطح تولیدات نفتی خود را افزایش داده است که نگرانی‌هایی درباره کاهش میزان تقاضا در پی سقوط اقتصاد جهان بوجود آمده است.

لازم به ذکر است کاهش سطح تولیدات نفتی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و کشور‌های غیرعضو این سازمان از جمله روسیه باعث شده است قیمت نفت بیش از این کاهش نیابد.

احتمال به تعویق افتادن تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره باعث شد قیمت طلا با ثبات همراه باشد. بهای هر اونس طلا بدون تغییر ۱۲۹۳.۳۶ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار