چین اعلام کرد در صورتی که واشنگتن درخواست استرداد مدیر ارشد شرکت هوآوی را از کانادا، پیگیری کند پکن اقداماتی را در پیش خواهد گرفت.

هشدار چین به آمریکا و کانادا در خصوص استراداد مدیر ارشد هوآویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه‌های چین، سخنگوی وزارت خارجه این کشور به آمریکا و کانادا در خصوص استرداد مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی هشدار داد. چین اعلام کرد در صورتی که واشنگتن درخواست استرداد مدیر ارشد شرکت هوآوی را از کانادا پیگیری کند پکن اقداماتی را در پیش خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: در صورتی که آمریکا در این خصوص پیگیر باشد، پکن در این باره اقدام خواهد کرد. آمریکا و کانادا باید از جدی بودن این پرونده مطلع باشند و اقداماتی را برای تصحیح اشتباهات خود در پیش بگیرند.

آمریکا به دولت کانادا اعلام کرده است که قصد دارد با ارائه درخواستی رسمی، خواستار استرداد مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی شود. «منگ وانگ ژو» مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی چین، از سوی آمریکا متهم شده است که بانک‌های چند ملیتی را درباره معاملات با ایران گمراه کرده و آن‌ها را در معرض خطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار داده است. روزنامه کانادایی «گلوب اند میل» امروز (دوشنبه) گزارش داد «دیوید مک نوتون» سفیر کانادا در آمریکا، در مصاحبه خود در این‌باره زمان ارسال درخواست رسمی برای استرداد را اعلام نکرد.

به دنبال اقدام یک ماه پیش اوتاوا مبنی بر بازداشت منگ وانگ ژو در کانادا، روابط میان چین و کانادا دچار تنش شده است. مدیر هوآوی اول دسامبر سال گذشته میلادی به درخواست مقامات آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌های این کشور در فروش محصولات شرکت هوآوی به ایران در کانادا بازداشت شد. چندی بعد، منگ طی حکمی با قرار وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک آزاد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار