معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در گذشته ۱۸۰ تشکل در حوزه جوانان فعالیت داشته است، گفت: امروز به ۲ هزار و ۲۰۰ تشکل فعال در این حوزه رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور که با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر ورزش و جوانان، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان استان در تالار برق منطقه‌ای کرمان برگزار شد، این مجمع را دستاورد بزرگی در کشور دانست و گفت: نخستین مصوبه این مجمع، مربوط به سال ۷۶ است و می‌توان گفت، بعد از ۲۰ سال این اتفاق رسمی در کشور رقم خورد.

وی با اعلام اینکه مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان اولین سندیکا و نهاد غیردولتی جوانان در جمهوری اسلامی است، افزود: طی ۲ سال گذشته انتخابات مجامع استانی برگزار شده است.

تندگویان با بیان اینکه از ۱۸۰ تشکل در حوزه جوانان امروز به ۲ هزار و ۲۰۰ تشکل فعال در این حوزه رسیده ایم، تصریح کرد: شبکه سازی‌های تخصصی ما در حوزه‌های اشتغال، کار، پژوهش و صنعتی شکل گرفته و بزرگترین شبکه آن در حوزه گردشگری در تبریز است.

وی یادآور شد: طی امسال با کمک تسهیلات فنی و اعتباری از سوی صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت در حوزه جوانان، برای یکهزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی افزود: اشتغال حوزه جوانان با وزارت ورزش و جوانان نیست و این ابتکار ما بود که مجموعه تشکل‌ها را به این سمت سوق دهیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی بیشترین کمک را به دولت کرده ایم، افزود: امروز بزرگترین دستاورد حوزه جوانان در استان کرمان رقم خورد.

تندگویان جوانان را سمبلی برای اخلاق در انتخابات عنوان و تصریح کرد: ۳۱ کاندیدا از سراسر کشور در انتخابات هیات رئیسه مجمع ملی جوانان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه انتخابات این مجمع کاملا قانونی و سالم برگزار شد، یادآور شد: با شکل گیری مجمع ملی باید موضوع بیمه و سنوات خدمات جوانان در این حوزه برطرف شود.

تندگویان افزود: بر این اساس، طی انتخابات صبح امروز صادق خسروی، حمیدرضا اسلامی، بهاره کبیری، میلاد روان، علی مقامی، علی یزدان پناه، سید محمدحسینی، ایمان نرگس محمدی و محسن انصاری بترتیب از استان‌های گلستان، فارس، ایلام، تهران، کرمان، آذربایجان شرقی، حراسان رضوی، خوزستان و البرز به عنوان اعضای هیئت رئیسه مجمع ملی کشور انتخاب شدند.


انتهای پیام/ب

برگزاری دومین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار