معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: توان افزایی سازمان های مردم نهاد را در حوزه معاونت زنان و خانواده را دنبال می کنیم.

توان افزایی سازمان های مردم نهاد را در حوزه معاونت زنان و خانواده را دنبال می کنیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  "معصومه ابتکار" معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عصر امروز دوم بهمن ماه در دومین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور با حضور معاون اول رییس جمهور در کرمان اظهار کرد: وقتی از جوانان سخن می گوییم صحبت از استعداد، خلاقیت، نوآوری، جسارت، حق طلبی و آزادگی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری دنبال می کنیم، موضوع گفت و گوی بین نسلی است، افزود: همچنین طرح گفت و گوی ملی خانواده را دنبال می کنیم و بحث این است که خانواده مهم ترین نهاد انسانی‌ است اما دچار آسیب های مختلفی است و شاید یکی از مهم ترین آسیب ها، آسیب اقتصادی، اشتغال و اعتیاد است.

ابتکار تصریح کرد: آسیبی که گریبان گیر همه خانواده ها در دنیاست، مهارت های ارتباطی است و مشکل اختلال ارتباطی در خانواده های ایرانی وجود دارد که یکی از راه های حل این مشکل ایاد گفت و گوی بین نسلی است و اینکه چگونه می توانیم این فاصله را کاهش بدهیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نسل جوان می گوید دیده و شنیده نمی شود و تلاش این است گفت و گوی بین نسلی را با مهارت های صحیح برقرار کنیم و جوانان در این زمینه نقش دارند اظهار کرد: توان افزایی سازمان های مردم نهاد را در حوزه معاونت زنان و خانواده را دنبال می کنیم که حدود 2 هزار و 700 سمن داریم که بسیاری از آنها در حوزه زنان و جوانان هم پوشانی دارند.

وی افزود: در استان کرمان سمن های فعالی داریم که سرمایه های اجتماعی ما در کشور هستند و توان افزایی تشکل ها در زمینه های سیاست گذاری، جلب مشارکت بسیج اجتماعی و تحمل نقد و دیده بانی تشکل ها و سمن ها را دنبال می کنیم و این رویکردی است که دولت دوازدهم دارد و باید تلاش کنیم صدا و انتقادات جوانان را بشنویم.

ابتکار با اشاره به حضور یک خانم در مجمع ملی سمن های جوانان کشور گفت: رییس جمهور همواره تاکید داشته اند که30 درصد از فرصت های مدیریتی به بانوان داده شود. موانع زیادی برای حضور و مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان داریم اما باید فرصت قائل بشویم و به خانم ها فرصت داده شود که در بسیاری از زمینه ها پیش می افتند.

ابتکار گفت: نگاهی بدون تعصبات نشان می دهد که هم اکنون خانم ها دارند بسیار خوب عمل می کنند و امیدواریم عدالت جنسیتی و نگرش متعادل نسبت به زنان و مردان در حوزه جوانان را نیز ببینیم.

انتهای پیام/س

 

امیدواریم عدالت جنسیتی و نگرش متعادل نسبت به زنان و مردان در حوزه جوانان را ببینیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار