منشأ بسیاری از فساد‌های مالی و اداری خودخواهی است/ حلم وبردباری حضرت زهرا (س) باید الگو باشد.امام جمعه موقت تهران گفت: رذایل اخلاقی نظیر تکبر و خودشیفتگی سبب ایجاد اختلافات در خانواده و جامعه می‌شود و منشأ بسیاری از فساد‌های مالی، اداری و اخلاقی خودخواهی و تکبر است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران شب گذشته در ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا (س) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: عشق به خدا در همه کار‌های حضرت زهرا (س) مشهود بود و این بانوی بزرگوار در برابر مشکلات، مصیبت‌ها و طاعات صبر داشتند و پیوسته در مقام عبادت بودند.

وی افزود: حلم و بردباری یکی از صفات مهم حضرت زهرا (س) است که این مهم باید الگوی همه ما باشد و متاسفانه اکنون برخی از بانوان در منزل زود عصبانی شده و با اهل خانه به ویژه فرزندان با بدی برخورد می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سخاوتمندی و بخشش ویژگی مشترک حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) است وباید ما نیز از این بزرگان الگو بگیریم و بدانیم حرص، غضب، رباخواری و تکبر روح انسان را مکدر کرده و نمی‌گذارد به کمال و سعادت برسد.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: رذایل اخلاقی نظیر تکبر و خودشیفتگی سبب ایجاد اختلافات در خانواده و جامعه می‌شود و منشأ بسیاری از فساد‌های مالی، اداری و اخلاقی خودخواهی و تکبر است. اگر به حضرت زهرا (س) توسل پیدا کنیم و راه ایشان را سرلوحه عمل خود قرار دهیم یقینا هم گناهان‎مان بخشیده می‌شود و هم انواع رذایل اخلاقی از ما پاک خواهد شد.

وی تاکید کرد:حضرت زهرا (س) کوثر است و اگر جرعه‌ای از ایمان ایشان نصیب ما شود، ما نیز به مراتب عالی عبودیت می‌رسیم.

انتهای پیام // ف. م
 

گفته های امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه  شهادت حضرت زهرا (س)  در حرم مطهر رضوی 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار