امام جمعه مشهد گفت : قیام حضرت زهرا(س) جنگ قدرت و دعوای سیاسی نبود بلکه جریانی بود تا امامت در جامعه اسلامی حاکم شود.

قیام حضرت زهرا(س) جنگ قدرت و دعوای سیاسی نبودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد شب گذشته ،همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)در مراسم ویژه عزاداری در حسینیه آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به جریان تاریخی شهادت حضرت زهرا (س) گفت : تامل و دقت در جریان های گذشته تاریخ اسلام که نشان از مظلومیت اهل بیت پیغمبرعلیهم السلام داشته است به عنوان راهبرد قوی و روشن و شفاف مسیر حرکت و زندگی ما را مشخص می کند.

وی افزود: قیام حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) جنگ قدرت و دعوای سیاسی نبود بلکه جریانی بود تا هدایت جامعه بر مبنای تداوم وحی صورت بگیرد و جریان امامت در جامعه اسلامی حاکم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ولایت ستیزی موضوعی بود که از دوران آغازین اسلام و دوران پیغمبر توسط دشمنان اسلام آغاز شد اما در زمان حیات پیامبر(ص) این جریان به علت آنکه توان رویارویی مستقیم با پیامبر را نداشت به صورت زیر زمینی شروع به قداست زدایی از ایشان کرد .

آیت الله علم الهدی گفت: اما پس ار رحلت آن حضرت این شبکه زیر زمینی به صورت جریان ولایت ستیز در جامعه ظاهر شد و ایستادگی حضرت فاطمه و مظلومیت آن حضرت در این ماجرا جریانی را بوجود آورد که باعث شده است از همان زمان تا به امروز این جریان ادامه داشته باشد.

وی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، گفت: این عالم فقید از مهم‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی بود که اقدامات او در سالیان مختلف منشا برکات گسترده ای برای جامعه اسلامی بوده است.

انتهای پیام // ف.م
 


ولایت ستیزی دشمنان از دوران آغازین اسلام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار