مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت:۶ طرح کشاورزی دهه فجر در بروجرد به بهره برداری می‌رسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عزت الله نباتی مدیرجهاد کشاورزی بروجرد اظهارداشت: این طرح‌ها شامل چهار کانال آب بر، یک واحد بسته بندی عرقیات و گیاهان دارویی و واحد صنعتی پروار بندی بره است که در روستا‌های بخش مرکزی شامل روستا‌های طنجور، قشلاق، سنگ سفید، گیجالی علیا، قلعه محمد ضیا و قلعه میرزاعلی واقع شدند.

وی افزود: برای بهره برداری از این طرح‌ها ۱۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتباراختصاص یافته که از این میزان هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات پایدار برای احداث و بهره برداری ۲ واحد صنعتی پرواربندی و واحد بسته بندی دارو‌های گیاهی هزینه شده است.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه طول کانا‌های آب بر ایجاد شده در روستا‌ها ۲ هزار و ۶۰ متر است، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۹ جوینده کار فراهم می‌شود.

نباتی اضافه کرد: هم اکنون ۳۵ هزار تن از جمعیت این شهرستان دربخش کشاورزی، زراعت و باغبانی در ۲۳۲ روستای ۲ بخش مرکزی و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.

وی ادامه داد: حدود ۱۲ هزارهکتار معادل ۲۵ درصد باغات لرستان در بروجرد واقع شدند که نقش مهمی در تولید انواع میوه مانند سیب پاییزه، گلاب، گردو، بادام، هلو و انگور استان دارد.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد یادآور شد: ۳۸ مزرعه پرورش ماهی سرد آبی با میزان اشتغال ۴۰۰ جوینده کار در بروجرد فعال است و سالانه ۲ هزار تن انواع ماهی سردآبی را روانه بازار مصرف می‌کند.

نباتی گفت: سالانه هشت میلیون بچه ماهی در ۳۸ مرکز تکثیر و پرورش آبزیان شهرستان تولید می‌شود.

وی افزود: هم اکنون در این شهرستان ۲ کارگاه تولید ماهیان تزیینی، ۳۵ مرکز فروش ماهی و ۱۱ فروشگاه توزیع ماهیان تزیینی و آکواریومی، ۱۴۵ واحد مرغداری گوشتی، سه واحد مرغ تخمگذار و ۶۷ واحد دام شیری و پرواری فعال است.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد اظهارداشت: هم اکنون حدود ۶۹ هزارهکتار اراضی زراعی و باغی در این شهرستان وجود دارد که ۳۵ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.

انتهای پیام/م

۶ طرح کشاورزی دهه فجر در بروجرد به بهره برداری می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار