معاون جهادکشاورزی لرستان از تولید یک‌ هزار و ۸۶۹ تُن عسل از زنبورستان‌های استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، ناصر نجیب‌زاده  معاون جهادکشاورزی لرستان با اشاره به نحوه سرشماری زنبورستان‌های لرستان اظهار کرد: سرشماری زنبورستان‌ها با استفاده از قابلیت سامانه جامع پهنه‌بندی توسط کارشناسان پهنه از نیمه دوم مهرماه آغاز شد و تا پایان آبان‌ماه ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تعداد زنبورستان‌های فعال استان ۲ هزار و ۲۴۱ واحد با مجموع ۲۱۲ هزار کندو سرشماری شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان میزان عسل تولیدی امسال زنبورستان‌های استان را یک‌هزار و ۸۶۹ تُن خواند و افزود: این میزان تولید برای سال گذشته یک‌هزار و ۷۲۰ تُن بوده است.

نجیب‌زاده سرانه تولید عسل به ازای هر کندو را بیش از هشت کیلوگرم عنوان کرد و گفت: امسال علاوه بر افزایش تولید عسل شاهد تولید بالای دیگر فرآورده‌ها نیز هستیم.

وی با بیان اینکه هفت فراورده ارزشمند دیگر از زنبورستان‌های استان برداشت می‌شود، اظهار داشت: ژل رویال، گرده گل، موم، بره‌موم، بچه کندو و ملکه از جمله این محصولات است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به تولید ۱۳۸ کیلوگرم ژل رویال بیان داشت: همچنین ۶۰۰ کیلوگرم بره‌موم از سطح زنبورستان‌های استان برداشت شد.

نجیب‌زاده شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی لرستان جهت توسعه صنعت زنبورداری را مطلوب خواند و از اصلاح نژاد زنبور‌های بومی استان برای تولید محصولی بیشتر و البته باکیفیت‌تر خبر داد.

انتهای پیام/م

یک‌هزار و ۸۶۹ تُن عسل در لرستان برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار