آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با آیت الله العظمی مکارم شیرازی در شهر مقدس قم دیدار و گفتگو کرد.

دیدار امام جمعه شیراز با آیت الله العظمی مکارم شیرازیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با آیت الله العظمی مکارم شیرازی در شهر مقدس قم دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه شیراز در این دیدار، گفت: شهر شیراز ظرفیت‌های علمی و فقهی فراوانی در حوزه‌های علمیه وجود دارد که می‌تواند منشاء اثر و تحولات بسیاری باشد، اما زیر ساخت‌های حوزوی ، پاسخگوی نیاز و ظرفیت بالقوه فعلی نبوده و باید تقویت و توسعه یابد.

آیت الله دژکام افزود: با اتفاق نظر و هم‌افزایی مناسب میان حوزه‌های علمیه و استفاده صحیح از ظرفیت‌های موجود، می‌توان تحولات عظیم معنوی و فرهنگی در جامعه ایجاد کرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی هم در این دیدار ضمن برشمردن مفاخر فقهی و علمی شیراز و استان فارس اظهار داشت: طی سال‌ها و قرن‌های گذشته شهر شیراز و استان فارس مهد پرورش فقها و مفاخر علمی فراوانی بوده که بسیاری از آن‌ها ناشناخته و گمنام مانده‌اند، اما جایگاه علمی و فقهی رفیعی داشتند و تالیفات ارزشمندی از آن‌ها به یادگار مانده است .

این مرجع تقلید تصریح کرد: تقویت زیر ساخت‌های علمی و فقهیِ حوزوی، از ضروریات شهر شیراز است که باید با حمایت مسئولان و مردم صورت بگیرد تا بار دیگر شاهد شکوفایی فقاهت و علم در این شهر مقدس باشیم.
انتهای پیام/م

دیدار امام جمعه شیراز با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار