هشدار مدیر انجمن جامعه شناسی استان مرکزی,؛

میانگین گفتگو خانواده و بین نسلی در استان مرکزی ۲۰ دقیقه است

مدیر انجمن جامعه شناسی استان مرکزی میانگین گفتگو خانواده و بین نسلی در استان مرکزی را ۲۰ دقیقه عنوان کرد.

میانگین گفتگو خانواده و بین نسلی در استان مرکزی ۲۰ دقیقه استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مریم یارمحمد توسکی مدیر انجمن جامعه شناسی استان مرکزی در کارگاه مسئله یابی مشارکتی نهاد خانواده در اراک با بیان اینکه نگاه ما کلان نیست و نگاه ما به مدرسه‌ای که هستیم، شهر اراک و استان خلاصه می‌شود گفت: میانگین گفتگو خانواده و بین نسلی در استان مرکزی ۲۰ دقیقه است.

یارمحمد توسکی افزود: خانواده در جامعه شناسی خانواده نهادی است که سه بعد فرد، اجتماع و فرهنگ را دارد و در مسائل خانواده و سلامت خانواده بینش جامعه شناسی لازم است که آموزش و پرورش از ارکان مهم این قضیه است.

وی با بیان اینکه گفتگویی که از حالت دیالوگ خارج شده و شکل آموزش پیدا میکند گفتمان نامیده می‌شود اضافه کرد: ما نباید از اهمیت گفتگو غافل شویم و باید تمام حرف‌های بچه‌ها را بشنویم.

مدیر انجمن جامعه شناسی استان مرکزی ادامه داد: گفتگو تبادل افکار است و باید به جایی برسیم که به جای بحث و جدل و مناظره مسئلهرا حل کنیم.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید یک سوم آموزش باشد و دوسوم پرورش تصریح کرد: باید ببینیم مسائل چیست و آن‌ها را ساده کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم با وضع موجود و امکانات مسائل را حل کنیم و این کار تسهیل گرانی است که در کارگاه حضور دارند.

یار محمد توسکی بیان کرد: هدف این کارگاه این است که مسئله ریشه یابی شود و مشخص کنیم کجا قرار است برسیم و یک راه بارش فکری آموزش پژوهشی مشارکتی گروه‌هایی تشکیل میشه بارش فکری هست

وی گفت: سال ۹۶ بحثی در امور بانوان مطرح شد که روی خانواده‌ها فشار وجود دارد و مدام بیشتر میشود وما باید موجی ایجاد کنیم که هرقدمی که میخواهد برداشته شود با در نظر گرفتن نقش خانواده باشد و با این رویکرد مسایل را پیدا کرده و با این کارگاه تسهیل گرانی را تربیت کنیم و ویژگی‌های این تسهیل گران مهارت بیان و انرژی و مثبت اندیشی است.

کارگاه تاب آوری اجتماعی گفتگوی خانواده و بین نسلی ویژه مدرسان آموزش خانواده آموزش و پرورش در اراک برگزار شد.

انتهای پیام/ ج

کارگاه تاب آوری اجتماعی گفتگوی خانواده و بین نسلی در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.