گردهمایی بانوان راوی مجاهدت و مقاومت استان مرکزی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گردهمایی بانوان استان مرکزی که در زمان انقلاب و دفاع مقدس نقش داشتند با عنوان حماسه سازان زینبی و بانوان راوی مجاهدت و مقاومت در سالن آمفی تئاتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در اراک برگزار شد.

این همایش به همت کمیته بانوان کنگره ملی و نقش امام خمینی (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی برپا شده است.

مشایخی مدیربنیاد حفظ ونشرآثاردفاع مقدس استان مرکزی در این همایش گفت: گردهمایی بانوان راوی مجاهدت ومقاومت استان مرکزی اولین و یکی ازبرنامه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی ره دردفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است.

مشایخی افزود: امام خمینی به عنوان فردی شناخته شده درجهان واسلام احیاگرتمدن اسلامی وترویج دهنده فرهنگ اسلامی درجهان اسلام است.

وی اضافه کرد: امروزه باتوجه به تبلیغات دشمن در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای به خصوص درفضای مجازی محور جنگ نرم و هدف دشمن خانواده و تلاش برای از هم گسستن این کانون است و خانم‌ها باید امروزه به عرصه دیجیتال ورود کنند و روش صحیح استفاده کردن از این رسانه‌ها را به کودکان خود هم بیاموزند.

مدیربنیاد حفظ ونشرآثاردفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر امام خامنه‌ای که درسخنان خود گفته اند زن مسلمان ایرانی ثابت کرد می‌توان سنگرخانواده را پاکیزه نگه داشت ودرعرصه‌ی سیاسی واجتماعی نیز فتوحات بزرگ به ارمغان آورد

راه اندازی شبکه راویان الگوی سوم  در استان مرکزی

راضیه مجاوری دبیر کمیته‌ی بانوان کنگره ملی و نقش امام خمینی و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی  هم  در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: هدف از برگزاری این مراسم گردهمایی  بانوانی که نقش موثری در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند، به اشتراک گذاری تجربیات آن‌ها و راه اندازی شبکه راویان الگوی سوم است.

مجاوری افزود: جهت هم افزایی و همفکری و هم اندیشی در حوزه‌ی استفاده از تجربیات انقلابی و اتخاذ روش‌های نوین جهت انتقال این تجربیات به نسل امروز میثاق نامه مشترک بین بانوان راوی دعوت شده خوانده می‌شود.

وی اضافه کرد: با این گردهمایی بستر‌های مختلفی جهت انتقال معارف انقلاب اسلامی با محوریت نقش آفرینی بانوان استان مرکزی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فراهم می‌شود و به این دلیل این گردهمایی در ولادت حضرت زینب و آستانه چهل سالگی انقلاب برگزار شده است که ایشان نماد پایداری و مقاومت هستند.

انسیه خز علی کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه الزهرا هم در این همایش گفت: زندگی به سبک مقاومت نیاز دیروز امروز فردا است که حضرت زینب با این شیوه در حالی که اسیر بود دشمن را به اسارت گرفت.

خز علی افزود: طبق فرمایشات رهبری امروزه باید ازتولید ملی حمایت شود ومردم هم ازمحصولات تولید ملی کشورمان استفاده کنند تا چرخه اقتصاد کشور بچرخد.

در این مراسم از کتاب از شاهدخت تا آزادگان  با به نویسندگی انوشه سادات میر مرعشی  با موضوع خاطرات مهناز امین کارمند سابق بنیاد جانبازان از رزمندگان دفاع مقدس بدست یکی از مادران شهیدان  رونمایی شد.

همایش حماسه سازان زینبی در اراک / رونمایی کتاب ازشاهدخت تا آزادگان

همایش حماسه سازان زینبی در اراک / رونمایی کتاب ازشاهدخت تا آزادگان

همایش حماسه سازان زینبی در اراک / رونمایی کتاب ازشاهدخت تا آزادگان

همایش حماسه سازان زینبی در اراک / رونمایی کتاب ازشاهدخت تا آزادگان

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.