نخستین اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر با محوریت شهید هاشمی در فراهان آغاز به کار کرد.

آغاز به کار اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در فراهان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ همزمان با سالگرد عملیات کربلای ۵ نخستین اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر با محوریت سردار جهادگر شهید حاج اسدالله هاشمی در شهرستان فراهان آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام تقوی نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و سردار رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مهمانان و سخنرانان ویژه این مراسم بودند.

رونمایی از گنجینه‌های شهدای جهادگر، تجلیل از خانواده‌های ۷۶ شهید جهاد، نام‌گذاری پل فراهان بنام شهید هاشمی، رونمایی از سه عنوان کتاب بر اساس عملکرد سنگر سازان بی سنگر بنام‌های قاب خاطره، پشت خاک‌ریز و روایت ایثار، رونمایی از تمبر یادبود شهید هاشمی، آماده‌سازی دو مستند با محوریت شهید هاشمی و امام و جهاد و برگزاری نمایشگاهی از توانمندی‌های شهرستان فراهان و ماشین‌آلات رزمی و مهندسی جهاد از دیگر برنامه‌های جنبی این اجلاسیه بود.

اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر ویژه جهادگران عرصه دفاع مقدس و یکی از ۹ اجلاسیه کنگره ملی نقش امام (ره) در دفاع مقدس و بزرگداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است و به دلیل اینکه شهید شاخص جهادگر سردار شهید اسدالله هاشمی از خطه فراهان است این اجلاسه در این شهرستان برگزار می‌شود.

شهید حاج اسدالله هاشمی مسئولیت ترابری سنگین دفتر مرکزی جهاد سازندگی را برعهده داشت و با ایفای نقشی محوری و مؤثر در عملیات خبیر با احداث جاده سیدالشهدا؛ در عملیات والفجر ۸ با برگرداندن مسیر رودخانه بهمنشیر در جزیره آبادان و احداث جادۀ شهید یزدان‌پناه و برپایی و احداث پل‌های مهم و استراتژیک خضر بر روی اروندرود؛ و در عملیات‌های کربلای ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ با جانمایه‌کردن وجود خویش، زیباترین حماسه‌های تاریخ را در پشتیبانی از رزمندگان اسلام آفرید و با خلوصی بی‌نظیر، کار‌ها را به پیش برد.

اجلاسیه‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، حضرت امام خمینی (ره)، ورزشکاران، بانوان، طلاب، کارگری، شهدای مدافع حرم از دیگر اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش امام (ره) در دفاع مقدس و بزرگداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی هستند که مقرر شده هرکدام در یک شهرستان این استان برگزار شوند و اجلاس اصلی هم در تاریخ پنجم اردیبهشت سال ۹۸ برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ج

برگزاری نخستین اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر با محوریت شهید هاشمی در فراهان 

برچسب ها: شهید ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.