مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: اکنون ۹۷ درصد از روستاییان استان به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفار لرستان اظهار داشت: ۱۱۰ میلیارد ریال از مشترکین طلب داریم که با توجه به مشکلات مالی، پرداخت آن از سوی مشترکین می‌تواند به خدمات رسانی بهتر کمک کند.

وی گفت: در دهه فجر امسال آب رسانی به ۴۰ روستا با جمعیت ۱۵ هزارو ۵۰۰ نفر با اعتبار ۱۵۲ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین در طرح قم رود مجوز آب رسانی به ۹۶ روستا گرفته شده که با بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار امسال کلنگ زنی می‌شود.

کاکاوند با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد قبوض روستاییان به صورت غیر حضوری پرداخت می‌شود اضافه کرد: سامانه ۱۵۲۳ راه اندازی شده تا به مشترکین روستایی ارایه خدمات می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان اظهار داشت: ۴۰ درصد خطوط و شبکه آب رسانی روستایی فرسوده است که سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر را شامل می‌شود.

کاکاوند ادامه داد: ۱۲۵ هزار مشترک در استان وجود دارد و ۱۷ هزار مشترک نیز با تبدیل شدن روستا‌ها به شهر تحویل آب و فاضلاب شهری داده شده اند.

به گفته وی ۲۹ درصد آب تولیدی در لرستان هدر می‌رود.

وی بیان کرد: سالانه حدود پنج هزار انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی شده که بیش از نصف آن به مجاز تبدیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با بهداشت آب، کاهش هزینه‌های درمانی، کاهش روند مهاجرت روستاییان به شهرها، افزایش سرمایه گذاری در مسکن روستایی، افزایش بهره وری نیروی کار، افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی، ایجاد زمینه‌ای برای استقرار صنایع روستایی، افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی، افزایش رفاه روستاییان و تحقق عدالت اجتماعی از خدمات ارایه شده آبفار است.

کاکاوند افزود: لرستان دارای سه هزار و ۴۱۵ روستای دارای سکنه و خالی از سکنه است که از این تعداد ۲ هزارو ۸۸۶ روستا در برنامه‌های آبفار به عنوان روستا مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۸۴ روستا در لرستان دارای آب رسانی بوده اند و عمدتا به صورت شیر آب عمومی در روستا بوده است گفت:، اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی ۲ هزارو ۲۱۴ روستا شامل ۱۶۶ هزارو ۱۲۴ خانوار و نزدیک به ۹۷ درصد از نعمت آب رسانی بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: شرکت آبفار لرستان در سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است و در آن سال ۹۱۶ روستا دارای شبکه آب آشامیدنی بوده همچنین تعداد ۳۲۷ روستا با ۲۵ هزارو ۵۵۴ مشترک تحت پوشش خدمات این شرکت بودند که در حال حاضر یکهزارو ۴۶۵ روستا با ۱۲۵ هزارو ۸۳۶ مشترک تحت پوشش خدمات هستند.

کاکاوند اضافه کرد: از نظر شاخص بهره مندی از آب شرب که در وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تعریف شده است آخرین وضعیت لرستان ۸۰.۳۷ است همچنین کاهش زمان رفع اتفاقات از ۲۳ ساعت به ۳.۵ ساعت رسیده است.

انتهای پیام/م

۹۷ درصد از روستاییان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار