دونالد ترامپ قرار است امروز از سیاست جدید پدافند موشکی آمریکا رونمایی کند.

رونمایی از سیاست جدید پدافند موشکی آمریکا در میان نگرانی‌های روسیه و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو اروپا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در نظر دارد سیاست جدید پدافند موشکی این کشور را که مدت‌ها به تاخیر افتاده بود، رونمایی کند. این موضوع نشان خواهد داد که آیا رویکرد دولت او نسبت به روسیه و چین تغییر اساسی کرده است یا خیر.

طبق برنامه، قرار است در ۱۷ ژانویه ترامپ رسما از این سند که «بازنگری دفاع موشکی» نامیده می‌شود در مراسمی در پنتاگون رونمایی کند. پیش از این، برخی اطلاعات اولیه راجع به سیاست جدید موشکی آمریکا به رسانه‌های این کشور درز کرده بود. طبق گزارش این رسانه‌ها، دولت دونالد ترامپ احتمالا در نظر دارد یک لایه ماهواره‌ای در فضا برای شناسایی و ردیابی موشک‌ها اضافه کند.

بازبینی دفاع موشکی یک سند سیاستگذاری است که کنگره آن را مورد تایید قرار داده است. قرار بود سال گذشته میلادی از این سند رونمایی شود، اما بنا به دلایلی این کار به تعویق افتاد.

انتظار می‌رود رویکرد دولت آمریکا تلاش بیشتر برای مقابله با موشک‌ها چه قبل از شلیک و چه پس از شلیک، زمانی که موتور تقویت‌کننده آن‌ها در حال سوختن است، باشد. سال‌هاست که دولت‌های آمریکا بر دفاع موشکی در برابر فعالان منطقه مانند ایران و کره شمالی متمرکز شده‌اند و تلاش می‌کنند مسکو و پکن را متقاعد کنند که سامانه‌ها دفاع موشکی زرادخانه‌های آن‌ها را هدف قرار نمی‌دهد. این مسئله در استراتژی امنیت ملی ترامپ که یک سند سیاستگذاری گسترده‌تر است و در اواخر سال ۲۰۱۷ منتشر گشت نیز منعکس شده بود.

با این حال، هر گونه توسعه توان دفاع موشکی آمریکا احتمالا باعث ناراحتی مسکو خواهد شد که مدتهاست حتی مخالف اصول ابتدایی دفاع در آمریکا است و استدلال می‌کند آن‌ها سبب بی‌ثباتی می‌شوند. چین نیز نگران است که دفاع موشکی دوربرد آمریکا در آسیا بتواند امنیت این کشور را تضعیف کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار