مدیرعامل شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان گفت: ایران، جزء پنج کشور تولید کننده آلفا آلومینیا در جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، اصغر برهانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان سرامیک‌های صنعتی اردکان گفت: با تلاش تیم تحقیق و توسعه شرکت ، موفق شدیم در تولید آلفا آلومینیا به خود کفایی دست یابیم و در حال حاضر جزو پنج کشور تولید کننده این محصول هستیم.

 برهانی افزود: شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان شرکت دانش بنیان در زمینه تولید مواد پیشرفته سرامیک است که این محصول در صنایع بزرگ و استراتژیک از جمله صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، سیمان و رنگ و لعاب کاربرد دارد.

نیازمندی کارخانه سرامیک صنعتی اردکان به ۱۰ هزار تن مواد آلفا آلومینیا در سال

وی گفت: کارخانه سرامیک صنعتی اردکان سالی ۱۰ هزار تن مواد آلفا آلومینیا نیاز دارد که تمامی این نیاز از کارخانه مشهد تولید می شود و مبلغ سرمایه گذاری برای اتمام این پروژه ۳۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تمام خط تولید کارخانه ما روی۱۰۰ درصد ظرفیت در حال تولید است و این درحالی است که بیشتر شرکت‌های تولیدی به دلیل تحریم‌های موجود با مشکل مواجه هستند.

برهانی گفت: نمی توانیم نرخ فروش محصولات را به صورت دلخواه به دلیل نظارت ستاد تنظیم بازار انتخاب کنیم و همین موضوع باعث رقابت ما با کشور‌های بزرگ دنیا شده است.

وی افزود: بالا بردن نرخ محصولات  ،  آینده شرکت را به خطر می‌اندازد و هدف ما رفع مشکل شرکت‌های صنعتی است.

مدیریرعامل شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان افزود:کاتالیست‌های تولیدی در واحد sru در پالایشگاه پارس جنوبی، هاشمی نژاد و صنایع نفت و گاز پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

برهانی گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما کارخانه تولید آلفا آلومینیا در مشهد است که صنایع سیمان و آرایشی و بهداشتی وابستگی شدیدی به این ماده دارد.

یاد آور می شود امروز جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی استان یزد از شرکت سرامیک های صنعتی اردکان بازدید کردند.

خودکفایی کشور در تولید آلفا آلومینیا

خودکفایی کشور در تولید آلفا آلومینیا

خودکفایی کشور در تولید آلفا آلومینیا

خودکفایی کشور در تولید آلفا آلومینیا

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار