مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت:از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰ چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است و ۲۰ چاه دیگر تا پایان سال مسدود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،امامی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۰ چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است و ۲۰ چاه دیگر تا پایان سال مسدود خواهند شد.

وی افزود: در سالهای اخیر با توجه به خشکسالی های پیاپی، با همکاری مردم اقدامات مناسبی در خصوص تأمین آب در استان صورت گرفته است.

امامی گفت: در حال حاضر نیز پروژه های کلان و مناسبی برای استان پیش بینی شده است که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی با وجود دارا بودن ۹ درصد از فضای سرزمینی کشور ، پتانسیل های بسیار خوبی دارد که در صورت شناسایی دقیق ، می توان بهره برداری های خوبی را صورت داد.

وی گفت : مشکل جذب سرمایه برای آبرسانی مناطق از جمله روستاها در خراسان جنوبی به دلیل پراکندگی روستاها در جغرافیا، نسبت به سایر استانها دشوار تر است .

امامی در خصوص تصفیه خانه آب بیرجند افزود: ۵ میلیارد تومان برای این بخش ابلاغ شده است که با تخصیص آن در چند روزه آینده ، تصفیه خانه به طور کامل تا یک ماه آینده در مدار قرار خواهد گرفت.

وی گفت : پس از ابلاغ این اعتبار ، تعمیرات و اقدامات لازم جهت بهره برداری هر چه بهتر از تصفیه خانه آغاز شده است.

امامی افزود: آب شهرستان بیرجند استاندارد است اما دلیل نارضایتی مردم از آب بیرجند ، وجود منیزیم بیش از حد مجاز در آب است که گوارایی آب را کاهش می دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در خصوص پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی اظهار کرد: این پروژه نیز به چون سایر پروژه ها انجام خواهد شد اما به دلیل وسعت و بزرگی طرح، نیازمند مقدمات بیشتری است .

وی با اشاره به بحث آب های ژرف در استان گفت : در حال حاضر مطالعات ژئوفیزیک این طرح انجام شده اما باز هم نیازمند کار بیشتر جهت بهره برداری است.

امامی افزود: در یکی دیگر از مناطق کشور این طرح در حال اجرا است که با اتمام آن و استفاده از تجربه این طرح ، بهره برداری از آب های ژرف در استان انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت:در استان ۳۰۰ چاه غیر مجاز وجود دارد .

وی در خصوص پدیده فرونشست زمین نیز افزود: بیشترین مشکل در این خصوص در شهرستان سرایان مشاهده می شود که به واسطه اضافه برداشت از سفره های آب زیرزمینی است.

امامی با توجه به انجام عملیات بارور سازی ابرها گفت: این عملیات به دو صورت پروازی و پهبادی انجام می شود که این امر از ابتدای مهر ماه در دو نوبت با پهباد به طور آزمایشی صورت گرفته است .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی افزود: اولویت بندی این طرح به دست بنیاد مطالعات باروری ابرها است که نیازسنجی در خصوص امر بارور سازی به وسیله این نهاد صورت می گیرد.

انتهای پیام/غ

ابلاغ ۵ میلیارد تومان در خصوص تصفیه خانه آب بیرجند 

برچسب ها: آب منطقه ای ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.