معاون وزیر آبفای کشور گفت:اعتبار بهسازی تأسیسات چاه آب آشامیدنی شهرستان بشرویه در منطقه نخاب تأمین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ طباطبائی معاون وزیر آبفای کشور در نشست شورای مدیریت آب شهرستان بشرویه گفت:اعتبار بهسازی تأسیسات چاه آب آشامیدنی شهرستان بشرویه در منطقه نخاب تأمین شد.

وی افزود:برای بهسازی و تجهیز امکانات این چاه ، اعتبارات ویژه ای دیده شده است که به آبفای استان تزریق و در شهرستان هزینه خواهد شد.

طباطبائی با تأکید بر اینکه مسئله امروز شهرستان های کویری بشرویه و طبس مسئله حاد است و از الان باید برای بحران سال های آینده تدابیر جدی تری اندیشید،گفت:اقدامات مطالعاتی برای دو شبکه ای شدن آب آشامیدنی شهرستان ها باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

معاون وزیر آبفای کشور  افزود:طرح دو شبکه ای مستلزم مطالعات از سرچشمه تا در خانه مشترکان است که باید از سال ها قبل صورت می گرفت و اکنون نیز دیر نیست و در زمینه جداسازی آب آشامیدنی سالم از آب های غیرآشامیدنی  حتما باید کار شود.

امیر حسنخانی نماینده مردم شهرستان های فردوس ، سرایان ، طبس و  بشرویه در مجلس شورای اسلامی  نیز گفت: شهرستان بشرویه نیازمند یک چاه اضطرار و رزرو آب آشامیدنی است که حتما باید ساخته  و به شبکه تزریق شود چرا که در زمان بحران هیچ جایگزینی در زمینه آب آشامیدنی نخواهیم داشت.

وی افزود: می توان با کارهای مطالعاتی آب با کیفیت و ای سی کمتر از ۴۰۰ قنات قدیمی بشرویه را از مالکان خریداری و به عنوان آب آشامیدنی در آینده تزریق کرد و برای کشاورزی منطقه قنات بشرویه مجوز ساخت چاه کشاورزی را صادر کرد.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: خراسان جنوبی ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.