امسال تعداد موکب ها در مسیر زائرین امام حسین(ع) در همایش بزرگ اربعین 100 درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رییس ستاد عتبات عالیات در خراسان جنوبی صبح امروز در کمیسیون فرهنگی ستاد عتبات عالیات گفت: همایش بزرگ اربعین اجتماع بزرگ بشریت است که تنها مخصوص شیعه نیست و از همه ی ادیان در آن شرکت می کنند.

جوینده افزود:برای برگزاری هرچه بهتر این اجتماع بزرگ، کارهای زیر ساختی در دو بخش تغذیه و اسکان زائرین انجام شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا 20 هزار زائر روزانه اسکان داده شوند،گفت:13 موکب از خراسان جنوبی در مسیر کربلا و کاظمین آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین خواهند بود.

رییس ستاد عتبات عالیات در خراسان جنوبی گفت: 4 موکب نانوایی با ظرفیت حداقل پخت روزانه 15 هزار پرس نان،2 موکب بهداشت و درمان برای زائرین،حضور رفتگران شهرداری برای نظافت و یک دستگاه آب بسته بندی شرکت آبفا برای خدمت به زائرین به کشور عراق اعزام می شوند.

جوینده افزود: 44 هزار پرس غذا در سه وعده،چای زعفران و زنجبیل برای 50 هزار نفر زائر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بخش مردمی همایش بزرگ اربعین به خوبی ساماندهی شده است،گفت: اسکان زائرین با مشکل رو به رو بوده و نیازمند کمک های نقدی و غیر نقدی ادارات و مردم است.

رییس ستاد عتبات عالیات در خراسان جنوبی با بیان اینکه کمک به عتبات عالیات کمک بزرگی به چرخه ی اقتصادی استان است،افزود:260 کارگاه فرش بافی در خراسان جنوبی مشغول به فعالیت و بافت فرش های اهدایی به عتبات عالیات هستند که قیمت کارشناسی شده فرش به آن ها پرداخت می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.