ادامه اجرای پل امام رضا (ع) حیات سه هزار درخت مثمر از باغستان سنتی قزوین را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین : در اولین جلسه از کارگروه عمران شهری استان دو طرح عمرانی پل امام رضا(ع) و رفع مشکلات کمربندی نسیم شمال در دستور جلسه قرار گرفت و مصوب شد در موضوع پل امام رضا(ع) پیشنهاد‌های تغییر مسیر مورد بررسی قرار گیرد و در زمینه مشکلات کمبرندی نسیم شمال شهرداری و راه و سازی به صورت تعاملی، اصلاح هندسی، زیرسازی ، آسفالت مسیر و ایجاد روشنایی این کمربندی را انجام دهند.

زاهدی استاندار قزوین در جلسه کارگروه عمران شهری استان با بیان این‌که ادامه اجرای پل امام رضا(ع) نیازمند بررسی بیشتر و اتخاذ تصمیم معقولانه است گفت: در این زمینه باید تصمیمی گرفته شود که با کمترین آسیب بتوان این طرح را به اتمام رساند.

وی افزود: برای اجرای ادامه پل امام رضا(ع)، برای بررسی پیشنهاد‌های موجود در تغییر مسیر و راه‌های جایگزین طرح، «مشاور» انتخاب شود.

صفری شهردار قزوین هم در این جلسه گفت: بخشی از پل امام رضا(ع) آماده بهره‌برداری است و از دهه فجر تردد در آن امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: مشکل پل امام رضا(ع) مربوط به قسمتی ازاین طرح است که این پل را به «پل ابوترابی»  متصل می‌کند.

صفری افزود:در طرح تفصیلی اولیه پل امام رضا(ع) از باغستان سنتی قزوین عبور می‌کند که نیازمند قطع بیش از سه هزار درخت سالم و مثمر است؛ بنابراین مسیر اولیه طرح قابل اجرا نیست، اما قطع عملیات اجرایی هم ۷۰ درصد طرح را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: پیشنهاد‌هایی برای تغییر مسیر طرح امام رضا(ع) وجود دارد که در دست بررسی است.

استاندار قزوین در بخشی دیگری از این جلسه در زمینه حل مشکلات کمبرندی نسیم شمال گفت: در بحث فنی تعریض کمربندی نسیم شمال، امکان قطع درختان حاشیه راه وجود ندارد و اگر چه این مسیر در گذشته قرار نبوده راهی برای تردد ترانزیت باشد و صرفا جهت رفع نیاز‌های مقتضی در زمان خودش تبدیل به کمربندی شده است و این نیاز همچنان وجود دارد، همین مسیر باید حفظ شود.

وی افزود: از آنجا که امکان حذف کامل نقاط حادثه‌خیز هم در این مسیر وجود ندارد بنابراین اصلاح هندسی بخشی از مسیر و قراردادن علام ایمنی راه و زیرسازی و آسفالت جاده باید انجام شود.

صفری شهرداری قزوین هم در این مورد گفت: برای حل مشکلات کمربندی نیم شمال تماس‌های تلفنی بی شماری داشته ایم و همینطور از سوی رسانه‌ها بار‌ها به آن پرداخته شده است.

صفری افزود: شهرداری در زمینه کمربندی نسیم شمال وظیفه‌ای ندارد چرا که این جاده خارج از طرح جامع شهری است، اما به دلیل اینکه در مقطعی برای حل مشکلات عمرانی استان این جاده توسط شهرداری آسفالت شده است اگر تصادفی پیش آید شهرداری را مقصر میداند.

صفری گفت: با این وجود زیرسازی و اجرای آسفالت کمربندی نسیم شمال برای سال ۹۸ در دستور کار شهرداری بوده است، اما چون پل امام رضا دردست تکمیل است و به دلیل تداخل دو طرح، اقدامی نشد.

صفری بیان کرد: بخش اعظم کریدور جنوب به ویژه تردد خودرو‌های سنگین به داخل شهر از مسیر نسیم شمال انجام می‌شود بنابراین مشکلات این مسیر باید اساسی برطرف شود و این مهم نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف به‌ویژه راه و شهرسازی است.

عرض کم و تک لاینه بودن راه، پیچ‌های خطرناک، نبود روشنایی مناسب، نبود علائم ایمن مناسب و نداشتن شانه خاکی برای توقف، این کمربندی را از محور‌های پر خطر کرده است.

انتهای پیام/گ

برای اجرای ادامه پل امام رضا(ع) تغییر مسیر اولیه در دستور کار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.