مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:امیرکبیر شخصیتی بود که ایران و جهان را می شناخت و رویکرد توسعه او رویکردی مبتنی بر واقعیت های روز جامعه بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان شامگاه جمعه در گردهمایی یادبود روز ملی توسعه به مناسبت مرگ امیرکبیر در باغ فین کاشان گفت: انتخاب هوشمندانه ای است که روز مرگ امیرکبیر به عنوان روز ملی توسعه پیشنهاد داده شده است.امیر کبیر یک شخصیت بزرگ و مهم در بزنگاه تاریخی این سرزمین است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه می توان امیرکبیر را واپسین شخصیت دیوان سالار این سرزمین نام نهاد اظهار کرد:امیرکبیر شخصیتی بود که ایران و جهان را می شناخت و رویکرد توسعه او رویکردی مبتنی بر واقعیت های روز جامعه بود.

وی افزود: امیرکبیر جریانی بود که می دانست اصلاحات و نوسازی باید در بستر اجتماعی و فرهنگی جامعه رخ دهد و در غیر این صورت شکست خورده است.

اللهیاری عنوان کرد:هنگامی که ما حرف از توسعه و نوسازی می زنیم باید بسترهای اجتماعی فرهنگی جامعه را بشناسیم و مبتنی بر آن عمل کنیم حتی اگر قرار است توسعه را اقتباس کنیم در عرصه اجرا باید با جامعه منطبق باشد و امیرکبیر در این راه یک الگوی مناسب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به نقش تمدنی کاشان بیان داشت:یک ایران است و یک کاشان و عمق تاریخ ایران را می توان در کاشان جستجو کرد.شاید حتی بتوان توسعه را در لایه های از سیلک کاشان نیز رصد کرد.

وی افزود: امیدوارم مجموعه های تاریخی ما مکانی برای گفتگو‌های علمی و توسعه ای باشد که هم نگاهی به گذشته داشته باشیم و هم نگاهی به آینده و پیشرفت و اعتلای کشور.

نعمت الله اکبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این یادبود با اشاره به اهمیت قنات ها و برج های کبوترخانه استان اصفهان گفت:در استان اصفهان4480 قنات وجود دارد که با رایزنی های صورت گرفته نزدیک به 40میلیارد تومان در سال گذشته برای نجات این‌ها هزینه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از 180 برج کبوترخانه در استان اصفهان داشته ایم عنوان کرد: سوال اینجاست که چه کسانی قنات ها و این برج ها به به سمت نابودی برده اند؟!

وی افزود:در هیچ موردی برای تخریب این‌ها ردپایی از کشاورزان و روستائیان نمی بینیم پس چه کسانی وارد این مناطق شده و این‌ها را خراب کرده اند.

اکبری اظهار کرد:ما باید سعی کنیم از دل یک جامعه مذهبی،انسان های معنوی بیرون بیاوریم.

به گزارش فارس؛به مناسبت مرگ امیرکبیر مراسمی با حضور اساتید و پژوهشگران اجتماعی،اقتصادی و مسؤولان استانی در موزه ملی مجموعه باغ فین کاشان برگزار گردید و این روز به عنوان روز ملی توسعه پیشنهاد شد.همچنین از لوح و تمبر یادبود روز ملی توسعه رونمایی شد.

 

انتهای پیام/م

 

گردهمایی یادبود روز ملی توسعه به مناسبت مرگ امیرکبیر در باغ فین کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار